20 milliárdért újult meg a váci vasútállomás, de egy nagyobb vihar után térdig áll alatta a víz

Tavaly decemberben adták át a megújult váci vasútállomást, ahol többek között új liftek, utastájékoztató rendszer, kicsinosított állomásépület és egy vadonatúj gyalogos aluljáró szolgálja az elővárosi vonalak használóit.

Becsey Zsolt, a feljesztési minisztérium helyettes államtitkára, Pál László MÁV vezérigazgató-helyettes, Fördős Attila váci polgármester és Mosóczi László, a nemzeti infrastruktúrafejlesztő vasútfejlesztési igazgatója alig győzték egymásnak adogatni az ollót az ünnepélyes átadáson.

Balról Mosóczi László, Fördős Attila, Pál László és Becsey Zsolt. Foto: Bartolf Ágnes NFM / kormany.hu

Uniós forrásból 19,6 milliárd forintot adtak a munkára nyugat-európai adófizetők,

amit a Kőkapu 2012 konzorcium tett zsebre: a Közgép-Magyar Asztalft-Swietelsky trió 14,8 milliárdot vitt el a kivitelezésért, a Thales Austria további 4,8 milliárdot a biztosító berendezésekért. A projekt egyébként annak az átépítési hullámnak részeként valósult meg, aminek keretében négy vasútállomást raktak rendbe összesen 100 milliárd forint értékben.

Az utasok számára legpraktikusabbnak látszó újítás a sínek alatt futó autós összekötő kétsávossá bővítése, plusz egy biciklis átkelő, és az állomás alatt létesített gyalogos átjáró kialakítása volt. Itt akadnak most gondok.

Az alábbi fotót egy váci olvasónktól kaptuk a Naszály útról, az alatta lévő pedig a Váci vagyok helyi Facebook-oldalra került fel még tegnap. Látható, hogy az autósok és a biciklisták sem tudnak áthajtani az alagúton.

Fotó: Váci vagyok FB / Farkas Krisztina

Csütörtökön tényleg ritka súlyos esőzések sújtották Észak-Magyarországot, és a csatorna-rendszer a város több pontján sem bírta az extra terhelést. De az elvezetés megoldatlansága már korábban problémát jelentett az utasoknak, miután a gyalogos átkelő ennél sokkal enyhébb esőzések idején is használhatatlanná vált.

Olvasónk képei alapján annyira elúsztatta a víz az aluljárót, hogy - viszonylag egyedinek mondható, láthatósági mellényből tákolt kordonnal - le kellett zárni a peron felé vezető utat. Így nézett ki csütörtökön a vadonatúj, tavaly átadott állomás alatti aluljáró, amit csak másnapra sikerült helyrehozni.

A két aluljáróból így csak az egyiket használhatták a váci utasok, akik közül egyébként sincs mindenki meggyőződve arról, hogy érdemes volt A-tól Z-ig újraszabni az állomást és kialakítani a gyalogos átkelőt.

Többen panaszkodnak, hogy a liftek gyakran meghibásodnak. A felújítások óta csak az aluljárókon keresztül lehet elérni a peront, így ha a liftekkel gond adódik, a kismamák és kerekesszékesek számára valóságos pokol eljutni a szerelvényekig, mert nem elég lejutni valahogy az aluljáróba, valahogy vissza is kell kapaszkodni onnan. Kerekesszékes rámpa pedig nincs.

A legfelső, Váci vagyok FB-oldalra kirakott képek alatt a helyiek megosztottnak látszanak a kérdésben. Van, aki a pozitívumokat ragadja ki, és azt tanácsolja a városfejlesztőknek, utólag módosítsák a csatornázást az állomás alatt, sosem késő, és "végül is nem halt meg senki, nem sérült meg senki és ez a lényeg."

Más szerint kisebb esőzések is gondot jelentenek a Kisváci kereszteződésnél és a Földváry téren is, nagy zuhé pedig az ország minden településén hasonló galibákat okoz.

De sokan a fejlesztőket okolják a parák miatt. "Most látszik mennyi pénzt jutott a csatornafelújításra és mennyi a zsebekbe a vezerkarnak.." - írja egy másik helyi; és van aki szerint kontár szar munka zajlott Vácon, és az ázás jó apropó lesz, hogy még egy kis pénzt belepumpáljanak a projektbe.

Írtunk a fejlesztési minisztériumnak és a váci önkormányzatnak, hogy a felújítás során milyen lépéseket tettek annak érdekében, hogy az állomás megbírkózzon a hasonló helyzetekkel.

Kapcsolódó
Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.
;