Habony üzlettársa jár jól azzal, hogy a közmédia sajtófigyelést rendelt meg saját magáról

Üdvözöljük a Médianéző Kft. munkatársait, akik minden bizonnyal olvassák ezt a cikket, és beillesztik abba a gyűjteménybe, amit az MTVA számára készítenek.

A Népszabadság írta meg, hogy a közmédia 16 millió forintos megbízást adott a Médianéző Kft.-nek sajtófigyelésre és médiaelemzésre. Arról kell beszámolniuk, hogy mások mit írnak az MTVA-ról.

Hogy pontosan mi szükség volt erre, azt az MTVA azzal indokolta, hogy

„az MTVA vezetésének minden nap tudnia kell arról, milyen a megítélése a szervezetnek a közmédián túli sajtóvilágban".

A munkatársak számára pedig „a reggeli sajtó-összefoglalók rendkívül hasznosak, hiszen munkakezdés előtt egyszerre, egy, a Médianéző által biztosított, könnyen kezelhető felületen értesülnek a legfontosabb, közmédiát érintő hírekről. A napi többszöri, rendkívül részletes, az online portálokat, blogokat, a print napilapokat és a hetilapokat is tartalmazó sajtószemle a kollégáink segítségére van abban, hogy egységesen lássuk, miről, hogyan, és milyen kontextusban tudósít a magyar sajtó".

Mindezt persze akár saját maga is összeállíthatná egy alapvetően hírszolgáltatással foglalkozó, nagy létszámú cég, de nem. Ugyanis

„a sajtófigyelés egy specializált szaktudást igénylő információmenedzsment, amihez az MTVA-ban nincsenek meg a megfelelő erőforrások".

A Médianéző a Nézőpont-csoporthoz tartozik. Tulajdonosa az a Győri Tibor, aki Simicska Lajossal szakítva, Habony Árpáddal összeállva hozta létre a kiadóként működő Modern Media Groupot (MMG).

A Médianézőnek az MTVA-tól kapott 16 millió lényegében zsebpénz. Mert a „specializált szaktudást igénylő információmenedzsmentnek” köszönhetően ők végzik tavaly augusztus óta a teljes kormányzati intézményrendszer, több mint 150 állami szerv részére a sajtó-, hír- és médiafigyelést, elemzést. A kormányzati médiamonitor szolgáltatásért a Médianéző Kft. havonta nettó 90 millió 678 ezer forintot kap a kormánytól.

A Népszabadság emlékeztet arra, hogy a Médianéző 2011 óta dolgozik a kormánynak, 2015-ben hároméves szerződést kötöttek vele 4,4 milliárd forint összértékben.