A harmadik negyedévben 6,7 milliárdot költött a kormány propagandára

Csetényi Csaba (b), Kuna Tibor (középen) és Somlói Zsolt (j), a Network 360 és az Affiliate Network, a Trinity International, illetve a Mindshare tulajdonosai. Köztük osztják el a kormánypropagandára szánt 25 milliárd forintot.

6,669 milliárd forintot költött 2016 harmadik negyedévében a tavaly nyáron kötött 25 milliárd forintos keretszerződés terhére állami propagandára a Nemzeti Kommunikációs Hivatal. A közbeszerzési Értesítőben közzétett tájékoztatás alapján a pénz javát, 5,3 milliárd forintot Cserényi Csaba két cégénél, a Network 360-nál és az Affiliate Networknél költöttek el - Csetényi két cége mellett a Kuna Tibor féle Trinity International és a Mindshare Médiaügynökség szerződött partnere az NKH-nak.

A Csetényi-cégeknek kiutalt 5,3 milliárdból

  • kétmilliárd ment a kormány idegenellenes kapányára;
  • 1,89 milliárd egyéb kormányzati tájékoztatási kampányokra;
  • további 787,4 millió "aktuális kormányzati intézkedésekkel kapcsolatos feladatokra", akármit is jelentsen ez;

A maradék apróból 250 millió jutott a MÁV-Start kommunikációjára, 98,3 millió a Paks II Zrt. kommunikációjára, 120 millió pedig állampapírok - köztük gondolom a népszerű letelepedési államkötvények - kommunikációjára.

Kuna Tibor Trinityje

  • 294,5 milliót kapott az Élelmiszerlánc-biztonsági Stratégia kommunikációjára;
  • 223,4 milliót a Nemzeti Befektetési Ügynökség kommunikációjára;
  • 143 milliót a Magyar Kereskedelem-fejlesztési és Promóciós Kft. kommunikációjára;
  • 118 milliót a Központi Okos Mérés Zrt. (komolyan!) Intelligens Hálózat Mintaprojektjének társadalmasítására (!!!);
  • 116,6 milliót a mikrocenzus reklámozására;
  • 99,3 milliót pedig stratégiai tanácsadásra az Eximbanknak.

A Mindshare-nek összesen 298,8 millió jutott, ebből 217,8 millióból a Magyar Postának kellett médiát tervezni és vásárolni. (Via Átlátszó)

Nélkületek nincs 444

Csak a 444 és a sajtószabadság ügye mellett elkötelezett olvasók támogatása teszi lehetővé, hogy alaposan tudjunk foglalkozni a legfontosabb témákkal.