Széles Gábor tényleg eladja az Echo TV-t, de megtartja a Magyar Hírlapot

Eleve nincs jobb, mint amikor egy magyar oligarcha interjút ad a saját mikrofonállványának, de Energiacella Gábortól a közönség általában még ennél is többet vár, amit persze ezúttal is megkapott.

Az interjúból kiderül, hogy Széles többet költött a minimális olvasottságú és nézettségű jobbos-kormánypropagandista médiabirodalmára, mint egy nagyvonalú fociőrült: hat év alatt évi egymilliárd forintot, amiből évi 700 millió ment a szaniszlóista Echo TV-re és 300 millió a Hírlapra. Ha jól értem a gyíklényszakértő szavait, a tévét azért adja el, mert az 6-800 millió forintos technikai fejlesztésre szorulna, amit már nem szívesen pengetne ki a saját csészaaljából. A Galaxis-szerte ismert Széles ugyanakkor cáfolta azt a baloldali sajtóban és a Heti Válaszban terjesztett pletykát, miszerint a Magyar Idők-tulajdonos, legújabban a Mediaworksben vitézkedő propagandaharcos, Liszkay Gábor lenne a potenciális vevő. Azt viszont nem említette, hogy nem Mészáros Lőrinc-e az. Íme pár érdekesebb idézet az interjúból, benne az Osztályfőnök szeretetéért harcoló fideszes kisdiákokkal:

  • Amikor 2009-ben Gyurcsány Ferenc akkori miniszterelnök bojkottot hirdetett a Magyar Hírlap ellen, tíz-tizenkétezer ember tüntetett az újságért és a sajtószabadságért a Kossuth téren, úgy, hogy a Fidesz – meggyőződésem, hogy Simicska Lajos akkori közbenjárására – nem állt ki mellettünk. Most, amikor megszűnt a Népszabadság, néhány százan – ha jóindulatúak akarunk lenni, egy-két ezren – mentek demonstrálni a volt MSZP-s pártlapért. Ez is mutatja, már régóta van különbség a két tábor között, és az is kiderült, hogy mennyire elkötelezett olvasótábora van a Magyar Hírlapnak.
  • De visszatérve Simicskára: őt a féltékenység vezette, a Hír Tv és a Magyar Nemzet miatt erős konkurenciát látott a tévémben és az újságomban, éveken át „betartott” mindenhol, ahol tudott. Úgy látta, miattam megszűnik az ő jobboldali monopolhelyzete, ezért minden eszközt bevetett, hogy Orbán Viktort félrevezesse.
  • Az Echo Tv és a Magyar Hírlap Békemenet melletti kiállásának, előzetes propagálásának is köszönhetően hétszázezren álltak ki a fővárosban a miniszterelnök mellett, soha nem látott tömeg hömpölygött az Andrássy út teljes hosszában. Hatalmas erő volt ez a kormányfő mellett, miközben Simicska médiumai nem álltak ki a rendezvény mellett, sem előtte, sem utána.
  • A cél az, hogy olyan jobboldali médiacsoport alakuljon, amely nem csak a jobboldali szavazótábornak fontos, hanem olyan szellemi műhelyként is szolgál, amely az utóbbi években a Hír Tv és a Magyar Nemzet pálfordulása miatt megszűnt.
  • A fejlesztésekért és a csatorna szellemiségének megtartásáért magam is garanciát tudok vállalni, terveim szerint az új cégben is kulcsszerepet vállalok majd. Viszont azt is rögzítenem kell, hogy a balliberális médiában megjelent híreszteléssel szemben Liszkay Gábornak semmilyen szerepe nem lesz a megújuló Echo Tv-ben.
  • Azért, amit most látunk a baloldalon, csak saját magukat okolhatják. De ez a helyzet egyáltalán nem új keletű. Az akkor még balliberális Magyar Hírlapot 2006-ban azért vásároltam meg, mert Szombathy Pál főszerkesztő azzal keresett meg, segítsek a lapon. Arról panaszkodott, hogy a balliberális oldalon nem talált megfelelő anyagi támogatót, ezért ajánlotta fel nekem a lap megvásárlását. Gyalázatosnak tartom, hogy a ma is tőkeerős baloldali vállalkozók közül egy sem volt, aki annak idején a Magyar Hírlapot vagy most a Népszabadságot meg akarta volna menteni.
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.

Nélkületek nincs 444

Csak a 444 és a sajtószabadság ügye mellett elkötelezett olvasók támogatása teszi lehetővé, hogy alaposan tudjunk foglalkozni a legfontosabb témákkal.