Az amerikai diákok 82 százaléka nem lát különbséget szponzorált tartalom és hír között

INTERNET
2016 november 22., 16:25

A Stanford egyetem készítette el az eddigi legnagyobb felmérést a témában. 7804 diák vett ebben részt, középiskolások és egyetemisták, írja a Verge.

Az eredmény:

82 százalékuk nem tudja megállapítani a különbséget, ha ugyanazon az oldalon látnak egy hírt, és egy szponzorált tartalmat.

A középiskolások 70 százaléka azt mondta, nincs okuk nem bízni egy szponzorált, pénzügyi témájú posztban, amit egy bank CEO-ja írt.

Mindez éppen az, amit a hirdetők szeretnének: a szponzorált tartalommal pont azt akarják elérni, hogy azt ne reklámnak tekintsék az olvasók, hanem tartalomnak. És az oldalak ugyan jó esetben feltüntetik, hogy mi szponzorált, és mi nem, de ez már nem feltétlenül jut el az olvasókhoz.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.