Megtáltosodott Trump győzelmétől a New York Times

Választások után a politikai sajtó iránti érdeklődés inkább stagnálni szokott, mert a az olvasóközönségnek a kampányt követően kicsit elege lesz a közéletből, de az idei amerikai elnökválasztás ebből a szempontból is kilóg a sorból.

A New York Times kiadóvezetője, Mark Thompson hétfőn beszélt erről a UBS befektetési bank manhattani médiakonferenciáján, ahol arról számolt be, hogy a lap szárnyal, mióta Donald Trump egy hónapja diadalmaskodott Hillary Clinton felett, és az európai fejleményekre tekintettel további növekedésre számítanak jövőre is.

A lap online előfizetői száma jelentőset ugrott november 8 óta - egész pontosan 20 százalékos növekedést mutat az előfizetők száma a negyedik negyedévben. Az összes előfizető száma lassan - jövő év elejére - a 3 milliót közelíti.

Összesen 200 ezer plusz online előfizetővel számolnak az év utolsó negyedévében. Ez nagyon súlyos szám, egyes napokon konkrétan 10-szer annyian fizetnek elő a nyt.com-ra, mint a választások előtt.

A kiadóvezető szerint a fő ok az, hogy a szélesebb publikum a Trump-éra elkövetkeztével még inkább fontosnak gondolja, hogy a sajtó kövesse és számonkérje az új kormány működését, a hamarosan hatalomba lépő politikusok ígéreteit és állításait. (Politico)

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.