Anne Hidalgo, Párizs polgármestere azt tűzte ki hosszútávú célként maga (és városa) elé, hogy megfelezi a magánhasználatú autók számát a francia fővárosban.
Hidalgo vasárnap hozakodott elő a tervvel, és a téma mostanában elég aktuális, miután nyáron az autós forgalomkorlátozást léptettek életbe a Szajna partján, decemberben pedig több napra kritikus szintet ért el a légszennyezettség a városban, amiért felére kellett korlátozni a forgalomba lépő autók számát.
A polgármester a Journal du Dimanche-nak beszélt arról, hogy "vissza akarja foglalni a köztereket" a gyalogosoknak, biciklistáknak és az olyan nem szennyező közlekedési eszközöknek, mint a roller vagy az elektromos autók.
További korlátozások vannak kilátásban, a Place dal Concorde és a Pont Royal között húzódó 1 kilométeres szakaszt is lezáratná a városvezetés, és folyamatosan létesülnek újabb villamospályák és bicikliutak. A 2024-es olimpiára való készülés jegyében szeptembertől elektromos buszjáratok indulnak útnak a Szajna partján, mindkét irányban.
Mindezt a lehetetlen közlekedési állapotokon (dugók) túl elsősorban a környezetvédelmi szempontok indokolják. Olyan várost akar a polgármester, amely a gyalogosok érdekeit tartja szem előtt, és az ő szempontjaik szerint strukturálja a várost.
Természetesen óriási az ellenállás a tervekkel kapcsolatban: nem csak a városi motorosok, autós szervezetek is tiltakoznak, de Hidalgo eltökéltnek tűnik: azt nyilatkozta, a jövő generációjáért minden áron megvívja ezeket az ütközeteket, és a kritikák hallatán sem fog meghátrálni. (Guardian)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.