Ilyen az, amikor 17 év után bezár egy MMORPG

Játék
2017 február 01., 16:36

Bevallom, én korábban soha nem hallottam az Asheron's Call nevű online szerepjátékról, és ezzel sokan így lehetettek, mert nem volt akkora üzleti siker, mint mondjuk a World of Warcraft nevű pénzgyár. Ezzel együtt sokan játszottak vele, és nekik biztosan nagyon szívfacsaró élmény volt, ami tegnap éjjel történt.

A játék 1999-ben indult, egy darabig havidíjért lehetett játszani vele, de aztán, ahogy egyre kevésbé lett népszerű, ezt is eltörölték. A játékot fejlesztő Turbine Entertainment időközben a Warner Brothers nevű mammutcéghez került, itt pedig az a döntés született, hogy egy fillért sem akarnak többé rá költeni. A játékban élő közösség ugyan tett néhány kísérletet arra, hogy megvegye a szellemi tulajdonjogokat, de ez nem jött össze.

2017 január 31. éjfélkor ezért bezárták az egészet. Ezek voltak a 17 éve futó játék utolsó pillanatai, amikor is sok régi játékos összegyűlt, hogy aztán a játékkal együtt kimúljanak a karaktereik:

link Forrás
link Forrás

(Kotaku)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.