Az Oxfordi Egyetem egyik tanulmánya szerint a különböző beruházási típusok közül az olimpiára a legjellemzőbb, hogy elszállnak a végleges költségek a tervezett költségekhez képest. Ezért ezt tartják a legdrágább és pénzügyileg leginkább kockázatos nagyberuházásnak, írja az Index.
Az olimpiánál azért is gyakoribb a költségek megugrása, mint a többi nagyberuházásnál, mert szóba sem jöhet a határidő túllépése.
Így ha gondok adódnak a kivitelezéssel, nem tudnak a projekt elhúzása és a költségek növelése között egyensúlyozni.
A kutatók összesen 258 építési projektet elemeztek 20 különböző fejlettségű országból az 1927 és 1998 közötti időszakból. Ez alapján az útépítések végső költsége átlagosan 20, a hidak és alagutak költsége 34 százalékkal haladja meg a tervezett költségeket, a vasútépítés pedig átlagosan 45 százalékkal kerül többe a tervezett költségeknél. Ugyanez az arány az olimpiáknál 156 százalékra jött ki.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.