12,5 milliárd forintjába került az adófizetőknek az Európai Uniónak az a 365 telepített és 160 mobil traffipax, amelyek telepítésétől a halálos kimenetelű és a személyi sérüléssel járó közúti balesetek számának csökkenését remélte a rendőrség. Ez az első év statisztikái alapján nem, vagy csak részben jött be.
A statisztikák alapján amúgy a halálos balesetek száma 2007-2012 között folyamatosan csökkent, 2013-ban viszont megtört a trend.
A Vezess.hu által kikért statisztikákból az is kiderült, hogy bár a rendszer elméletben tucatnyi más szabálysértés lefülelésére is alkalmas lenne, ezek miatt századannyi bírságot se szabtak ki, mint gyorshajtás miatt. Pedig a kamerákkal elméletileg még az övhasználatot is ellenőrizni lehetne, de erről a rendőrség hamar letett. Az április 5-én beüzemelt rendszerről először júliusban adott ki adatokat a rendőrség, azokból kiderült, hogy az addig kiszabott ~nyolcvanezer bírságból nyolcat (8) szabtak ki leállósáv jogtalan használata miatt, de a piroson áthajtók közül is csak 36-ot büntettek meg. (Via Vezess.hu)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.