Mágikus erejű interjút adott a Magyar Nemzetnek az Oktatási Hivatal új elnöke

Lehet, egy titkos politikusképző, mint a varázslóknak a Hogwarts, ahol már gyerekkorban megtanítják a kis helyettes államtitkároknak és kamaszodó kormánybiztosoknak, hogy egyes helyzetekben mit kell csinálni.

Gloviczki Zoltán, az Oktatási Hivatal új elnöke, az emberminisztérium volt helyettes államtitkára kitűnő tanuló volt ebben a suliban, amit ha nem is annyira a magyar közoktatás jelenlegi állapota, de a Magyar Nemzetben vele készült interjú kétséget kizáróan bizonyít.

Tényleg olvassák el az egészet, minden szava kincs, ez csak egy kedvcsináló. (Az utolsó kettővel viszont nagyon vigyázzanak, azoknak olyan mágikus ereje van, hogy egy gyengébb elme könnyen beleőrülhet.)

  • Helyettes államtitkárként azt a sajátos szerepet töltöttem be, hogy a politika és a valóság között kellett hidat képeznem, ám akkoriban ez a híd nem ért át a másik partra. Ebben – bizonyos értelemben – egyik part sem volt hibás.
  • Ezek rendszerét elméletileg jól kidolgozták, de érezhető volt, hogy a bevezetéskor technikai problémák, kommunikációs zavarok adódhatnak, és a sebesség, illetve a végrehajtás eltökéltsége miatt frontok alakulhatnak az intézkedések ellen.
  • Először is: azt gondolom, hogy a huszadrangú kérdések nagyon sokat jelentenek, mert az esetek többségében inkább a közérzettel és a kommunikációval van probléma, mint az egyes intézkedésekkel.
  • És sokadszorra említem a kommunikációs problémákat: például először azt mondjuk, hogy értékálló lesz a fizetés, aztán kiderül, hogy mégsem. Erről lehet úgy beszélni, hogy pénzt vettek ki a pedagógusok zsebéből, de ez egy provokatív politikai értelmezés, hiszen azt a pénzt még oda sem adták nekik.
  • Bár erről nincsenek adatok, de az az érzésem, hogy például a tanítói pályának pont az tett jót, hogy rettenetesen alulfizetett. 
Népszerű