Komoly ráncfelvarrása jöhet hamarosan a berlini biciklis infrastruktúrának a CityLab cikke szerint. A német fővárosban rengetegen közlekednek biciklivel, ugyanakkor az elmúlt évtizedben óriásivá duzzadó biciklis tömeget nem követte párhuzamosan az útvonalak fejlesztése. Ezen változtatna most egy önkormányzati tervezett: február végén adta áldását a városvezetés 13 vadonatúj gyorsforgalmi biciklis útra.
Eredetileg 30 ilyen útról volt szó, ezt vágták le végül egyelőre tizenháromra. Az első kettő kialakítása már 2017 végén megkezdődik majd. A gyorsforgalmi út lényege, hogy teljesen külön lesznek választva a többi közlekedőtől, azaz a kerékpározók sokkal gyorsabban és biztonságosabban szelhetik majd át így Berlint.
Pedig Berlin eddig is egy biciklis álom volt számos szempontból: a széles utakon bőven elfértek a biciklisek, nem is véletlen, hogy tényleg tele a város kerékpáron közlekedőkkel.
Az új utak minimum öt kilométer hosszúak lesznek, és maximum 30 másodperces pirosakat lehet majd kifogni rajta a kereszteződéseknél. Legkevesebb négy méter szélesek lesznek, kivéve amikor valamiért egysávossá szűköl, olyankor a tervek szerint minimum három métert kell hagyni. Ráadásul ehhez az autókat sem kell ehhez piszkálni, mivel remek lehetőséget jelentenek a használaton kívüli régi felszíni helyi érdekű vasúti sínek.
A kerékpáros gyorsforgalmi út amúgy összpárti támogatást élvezett, ahogy általában minden kerékpáros fejlesztés is: tavaly több mint százezer aláírás gyűlt össze egy kezdeményezésre, amelyik több biciklis fejlesztés akart a városba. (CityLab)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.