Váratlanul adót emel a kormány év közben: reklámadót

Jövőre majdnem a duplájára, 9 százalékra emeli a kormány a reklámadót, derült ki a parlament honlapjára feltöltött törvénytervezetből, írja a Portfolio. Nem akármikor: teljesen váratlanul, az üzleti év közepén.

Eddig 5,3 százalék volt a reklámadó kulcsa 100 millió árbevétel felett, ezt január 1. és május 31. között 0 százalékra csökkentik, június 1-től viszont 9 százalékra emelik, derül ki az NGM tervezetéből. A 9 százalékos kulcs marad jövőre is, így 2018-ban már közel kétszerannyi reklámadót lehet fizetni, ami előre megjósolhatóan a tartalomelőállítókon fog csattanni.

Az NGM szerint erre Brüsszel és a 100 millió forint alatti árbevételű (=normális méretű szerkesztőségnél kisebb) vállalkozások védelme miatt van szükség.

„A kormány tehát továbbra is kiáll azon az innovatív magyar kezdeményezés mellett, amellyel a reklámtevékenységet végző világcégektől is beszedhető az állami költségvetést megillető adó”

– írja fekete humorral az NGM, hiszen nyilvánvalóan nem csak világcégeket, hanem a független média maradékát is egy picit még nehezebb helyzetbe hozzák ezzel a döntéssel.

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.