Habony Árpád médiavállalkozása bevásárolta magát egy szlovén hírtelevízióba

2017 április 21., péntek 9:46
69

A jelek szerint a határon túl is terjeszkedik az Orbán Viktorhoz közeli médiabirodalom, írta közleményében a Riporterek Határok Nélkül (RSF). Habony Árpád Modern Media Group nevű vállalkozása két másik magyar céggel, a szintén erősen kormánypárti Riposttal és a Halkó Gabriella által képviselt, Magyarországon egy női magazint jegyző Ridikül Magazin Kft.-vel közösen bevásárolta magát a Nova24TV szlovén tévétársaságba.

A szlovén törvények szerint 20 százalékosnál nagyobb részesedésszerzéshez a szlovén hatóságok előzetes hozzájárulása kellett volna. A magyar cégek egyenként 15 százalékos részesedést vásárolva ezt elkerülhették, így hatósági hozzájárulás nélkül voltak képesek együtt befolyásoló részesedést szerezni a tévében.

A Nova24TV amúgy az RSF jellemzése szerint Orbán szlovén politikai szövetségese, a volt miniszterelnök Janez Janša "propagandatévéje". Janša nagy rajongója Orbánnak, akit többször is nyilvánosan dícsért. A Nova24TV felvásárlásával így Orbán szövetségesei anyagilag is megtámogatták Janšát, az RSF közleménye szerint 800 ezer euróval, 250 millió forinttal emelték a tévétársaság tőkéjét.

Pauline Adès-Mevel, az RSF EU-Balkán részlegének vezetője szerint "a szlovén törvények megkerülésén túl a bevásárlással a magyar miniszterelnök szövetségesei újabb bizonyítékát adták, hogy Orbán befolyásolni akarja a médiában megjelenő tartalmakat. A keze most már a magyar határokon is túl ér, és már Szlovéniában is fenyegeti a média függetlenségét".

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt