A tervezett 9 százalék helyett 7,5 százalék lesz a reklámadó kulcsa - közölte Kósa Lajos, a Fidesz frakcióvezetője szerdai budapesti sajtótájékoztatóján, jelezve, hogy erről megegyeztek a nemzetgazdasági tárcával.
Ez elég komoly emelés, mivel jelenleg 5,3 százalék kulcs, és ez így is elég nagy teher a médiacégeknek. A kormány jövőre 16,9 milliárd forintot szeretne reklámadó címen kivenni a médiacégekből.
Kósa elmondta, addig akarják fenntartani a 7,5 százalékos szintet, amíg nem teljesítik azt az európai uniós kötelezettséget, amely a korábban a költségvetésbe befolyt reklámadóbevétel visszafizetését írja elő. Kérdésre elmondta, hogy ez négy évig tarthat, amíg a kormány visszafizeti. Ha a visszafizetés megtörtént, utána "újra lehet gondolni" - jelezte.
Ez mondjuk elég abszurd állítás, mivel a korábban szelektíven kivetett reklámadó visszafizetése kötelezettsége 23 milliárd forint – ezt 7,5 százalékos kulccsal jóval hamarabb visszafizethetik, de eleve fura, hogy a kormány hibáját a megsarcolt szektorral akarják kifizettetni.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.