A kormány 9 százalék helyett kegyesen csak 7,5 százalékkal húzhatja le a médiát

A tervezett 9 százalék helyett 7,5 százalék lesz a reklámadó kulcsa - közölte Kósa Lajos, a Fidesz frakcióvezetője szerdai budapesti sajtótájékoztatóján, jelezve, hogy erről megegyeztek a nemzetgazdasági tárcával.

Ez elég komoly emelés, mivel jelenleg 5,3 százalék kulcs, és ez így is elég nagy teher a médiacégeknek. A kormány jövőre 16,9 milliárd forintot szeretne reklámadó címen kivenni a médiacégekből.

Kósa elmondta, addig akarják fenntartani a 7,5 százalékos szintet, amíg nem teljesítik azt az európai uniós kötelezettséget, amely a korábban a költségvetésbe befolyt reklámadóbevétel visszafizetését írja elő. Kérdésre elmondta, hogy ez négy évig tarthat, amíg a kormány visszafizeti. Ha a visszafizetés megtörtént, utána "újra lehet gondolni" - jelezte.

Ez mondjuk elég abszurd állítás, mivel a korábban szelektíven kivetett reklámadó visszafizetése kötelezettsége 23 milliárd forint – ezt 7,5 százalékos kulccsal jóval hamarabb visszafizethetik, de eleve fura, hogy a kormány hibáját a megsarcolt szektorral akarják kifizettetni.

Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.