Meghalt az apád? Egyél egy halburgert!

Szülők, gyerekek és gyerekvédő szervezetek sora háborodott fel Nagy-Britanniában a McDonald's új reklámkampánya miatt. A Leo Burnett ügynökség által készített film arról szól ugyanis, hogy egy búbánatos kisfiú nézegeti a halott apja cuccait, majd megkérdezi az anyját, hogy milyen volt az apja. Miközben a nő séta közben erről mesél, a kisfiú egyre jobban elszontyolodva konstatálja, hogy semmiben, de tényleg semmiben nem hasonlít az apjára. Míg a séta végén, egy McDonaldshoz érve kiderül, hogy egy dolog mégiscsak közös bennük: apu is a halburgert szerette.

A morbid és nyomasztó reklám hatását csak növeli a depresszív zene és a műfajhoz képest meglepő hosszúság.

A reklám tévés bemutatása után gyorsan izzani kezdtek a telefonvonalak a reklámfelügyeleti hatóságnál - csak oda 100 bejelentés futott be egy nap alatt - és a gyász feldolgozását segítő gyermekvédelmi szervezeteknél. A McDonald's szóvivője bocsánatot kért azoktól, akiket akaratlanul is, de megbántott a cég, majd azzal a lendülettel közölte, hogy vissza azért nem vonják a filmet.

Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.