Szülők, gyerekek és gyerekvédő szervezetek sora háborodott fel Nagy-Britanniában a McDonald's új reklámkampánya miatt. A Leo Burnett ügynökség által készített film arról szól ugyanis, hogy egy búbánatos kisfiú nézegeti a halott apja cuccait, majd megkérdezi az anyját, hogy milyen volt az apja. Miközben a nő séta közben erről mesél, a kisfiú egyre jobban elszontyolodva konstatálja, hogy semmiben, de tényleg semmiben nem hasonlít az apjára. Míg a séta végén, egy McDonaldshoz érve kiderül, hogy egy dolog mégiscsak közös bennük: apu is a halburgert szerette.
A morbid és nyomasztó reklám hatását csak növeli a depresszív zene és a műfajhoz képest meglepő hosszúság.
A reklám tévés bemutatása után gyorsan izzani kezdtek a telefonvonalak a reklámfelügyeleti hatóságnál - csak oda 100 bejelentés futott be egy nap alatt - és a gyász feldolgozását segítő gyermekvédelmi szervezeteknél. A McDonald's szóvivője bocsánatot kért azoktól, akiket akaratlanul is, de megbántott a cég, majd azzal a lendülettel közölte, hogy vissza azért nem vonják a filmet.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.