Az Átlátszó ír arról, hogy az R-Kord Kft. végezhet kiegészítő biztosítóberendezési munkákat a Budapest-Esztergom vasútvonal teljes szakaszán.
A két város közötti vonalat 2015-ben nyitották meg, miután három éven át 44 milliárd forintból újították fel. 2016 augusztusában derült ki, hogy a vasútvonal villamosítását 33,7 milliárd forintért a Strabag Vasútépítő Kft., az MVM OVIT Zrt., és a TRSZ Kft. alkotta konzorcium végezheti el. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) már akkor jelezte, hogy a vonalon különböző külső fejlesztések is jönnek majd.
Erről jelent meg információ az EU-s közbeszerzési értesítő 2017. május 19-i számában. Eszerint Mészáros Lőrinc egyik vállalta, az R-Kord Kft. nettó 7,65 milliárd forintért kiegészítő biztosítóberendezési munkákat végez a vonalon.
A NIF eredetileg nettó 6,95 milliárd forintra becsülte a munkálatokat, de hát az élet közbeszólt. A költségek 85 százaléka uniós forrásból jön természetesen.
A leírás szerint Angyalföld, Leányvár, Dorog, Esztergom-Kertváros és Esztergom állomásokon új biztosítórendszert épít Mészáros cége, valamint többek között a peronokra és a P+R parkolókban térfigyelő rendszert telepítenek.
Az R-Kord Kft. az utóbbi időszakban rutinos kivitelező lett a vasútpiacon: részt vettek a dél-balaton vasútvonal 73 milliárd forintos projektjében, a Szombathely-Zalaszentiván vonal 14 milliárdos villamosításában és a Pécs-Dombóvár vonal 2,5 milliárdos kiegészítésében.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.