Te még csak dörzsölöd a szemed az álmosságtól ezen a tavaszi pénteken, Mészáros Lőrinc cége közben már behúzott egy 7,6 milliárdos megbízást

Az Átlátszó ír arról, hogy az R-Kord Kft. végezhet kiegészítő biztosítóberendezési munkákat a Budapest-Esztergom vasútvonal teljes szakaszán. 

A két város közötti vonalat 2015-ben nyitották meg, miután három éven át 44 milliárd forintból újították fel. 2016 augusztusában derült ki, hogy a vasútvonal villamosítását 33,7 milliárd forintért a  Strabag Vasútépítő Kft., az MVM OVIT Zrt., és a TRSZ Kft. alkotta konzorcium végezheti el. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) már akkor jelezte, hogy a vonalon különböző külső fejlesztések is jönnek majd. 

Erről jelent meg információ az EU-s közbeszerzési értesítő 2017. május 19-i számában. Eszerint Mészáros Lőrinc egyik vállalta, az R-Kord Kft. nettó 7,65 milliárd forintért kiegészítő biztosítóberendezési munkákat végez a vonalon.

A NIF eredetileg nettó 6,95 milliárd forintra becsülte a munkálatokat, de hát az élet közbeszólt. A költségek 85 százaléka uniós forrásból jön természetesen. 

A leírás szerint Angyalföld, Leányvár, Dorog, Esztergom-Kertváros és Esztergom állomásokon új biztosítórendszert épít Mészáros cége, valamint többek között a peronokra és a P+R parkolókban térfigyelő rendszert telepítenek. 

Az R-Kord Kft. az utóbbi időszakban rutinos kivitelező lett a vasútpiacon: részt vettek a dél-balaton vasútvonal 73 milliárd forintos projektjében, a Szombathely-Zalaszentiván vonal 14 milliárdos villamosításában és a Pécs-Dombóvár vonal 2,5 milliárdos kiegészítésében. 

Koronavírus Hírek, háttér
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.