"Hónapokon belül, még a nyáron megkezdődhet Komáromnál az új Duna-híd építése" - jelentette be a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. (NIF) kedden. A híd építésére a közbeszerzési pályázaton a H-M DUNAHÍD Konzorciumot választották ki, ennek a Hídépítő Zrt. és a Mészáros és Mészáros Kft. a tagjai. Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester cége konzorciumi társával nettó 91,2 millió euró, ~28,6 milliárd forintot kap.
Az új hidat a tervek szerint 2019 őszén helyezhetik forgalomba. A híd átadása után a teherforgalom a települést elkerülve érheti el a szlovák határt.
A 600 méter hosszú hídon kétszer egy sávos főút vezet át, valamint kerékpárutat és gyalogos járdát, illetve közvilágítást is kialakítanak. Az egyedi szerkezet miatt a pilon és a kábelek díszkivilágítást kapnak. A hídszerkezet egy egypilonos, ferdekábeles híd, ortotróp acél pályalemezzel. A híd öt nyílásból áll, melyek közül három a meder felett, kettő pedig a szlovák oldali ártéren lesz. A pilon magassága az útpálya felett 94,5 méter.
A NIF Zrt. korábbi tájékoztatása szerint az új Duna-híd a meglévő vasúti hídtól 170 méterrel nyugatra épül meg. Jelenleg a kamionok korlátozás nélkül Vámosszabadi felől 53, míg Parassapuszta felől 180 kilométeres kerülővel haladhatnak át a magyar és szlovák határon. (MTI)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.