Egy szaki lekapcsolta a szünetmentes tápot=55 milliárd forintos kár

gazdaság
2017 június 02., 10:35
A Heathrow reptéren rekedt utasok május 27-én. A British Airways informatikai rendszere egy apró tévedés miatt állhatott le napokra.
photo_camera A Heathrow reptéren rekedt utasok május 27-én. A British Airways informatikai rendszere egy apró tévedés miatt állhatott le napokra. Fotó: DANIEL LEAL-OLIVAS/AFP

A British Airways londoni adatforgalmi központjának karbantartásán dolgozó alvállalkozó egyik munkatársának meggondolatlan cselekedete okozhatta a British Airways globális informatikai rendszerének hétvégi összeomlását, írja a londoni Times vállalati forrásokra hivatkozva. A munkás kikapcsolta azt a szünetmentes tápot, amely a tartalékgenerátorokkal és akkumulátorokkal is összeköttetésben volt.

A Times birtokába került egy belső email is, amiben a BA információtechnológiai részlegének vezetője arról tájékozatja kollégáit, hogy a szünetmentes áramforrás visszakapcsolása is szakszerűtlenül történt, és ez fizikai károsodást okozott az informatikai rendszerben.

Az informatikai rendszer leállása súlyos fennakadásokat okozott Heathrow-n és Gatwicken totális káoszt okozott, de világszerte járatokat kellett törölniük. A becslések szerint 75 ezren rekedtek a reptereken. Ráadásul mindez egy háromnapos hétvégén történt, így a BA összességében 150 millió font, 55 milliárd forint kártérítés kifizetésére kényszerülhet. (Via MTI)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.