Egy szaki lekapcsolta a szünetmentes tápot=55 milliárd forintos kár

2017 június 2., péntek 8:35
325
A Heathrow reptéren rekedt utasok május 27-én. A British Airways informatikai rendszere egy apró tévedés miatt állhatott le napokra. Fotó: DANIEL LEAL-OLIVAS/AFP

A British Airways londoni adatforgalmi központjának karbantartásán dolgozó alvállalkozó egyik munkatársának meggondolatlan cselekedete okozhatta a British Airways globális informatikai rendszerének hétvégi összeomlását, írja a londoni Times vállalati forrásokra hivatkozva. A munkás kikapcsolta azt a szünetmentes tápot, amely a tartalékgenerátorokkal és akkumulátorokkal is összeköttetésben volt.

A Times birtokába került egy belső email is, amiben a BA információtechnológiai részlegének vezetője arról tájékozatja kollégáit, hogy a szünetmentes áramforrás visszakapcsolása is szakszerűtlenül történt, és ez fizikai károsodást okozott az informatikai rendszerben.

Az informatikai rendszer leállása súlyos fennakadásokat okozott Heathrow-n és Gatwicken totális káoszt okozott, de világszerte járatokat kellett törölniük. A becslések szerint 75 ezren rekedtek a reptereken. Ráadásul mindez egy háromnapos hétvégén történt, így a BA összességében 150 millió font, 55 milliárd forint kártérítés kifizetésére kényszerülhet. (Via MTI)

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt