A Washington Post közölte egy amerikai tejipari központ online felmérésének eredményeit, amiből kiderült, hogy az amerikai felnőtt lakosság 7 százaléka nem tudja, hogy a csokis tej nem barna tehénből van. Ahhoz képest mondjuk nem rossz eredmény, hogy 90-es években készült felméréseken öt emberből még csak egy tudta, hogy a hamburger marhából készül.
Az Egyesült Államokban az emberek annyira nincsenek képben azzal kapcsolatban, hogy kerül a kaja az asztalra, hogy már külön cégek foglalkoznak az élelmiszeripari ismeretek oktatásával az iskolákban.
Egy kaliforniai iskola negyedikes, ötödikes és hatodikos tanulóit kérdező felmérésből kiderült, a gyerekek nem tudják, hogy a csemegeuborka is uborka, (ott nem ez a neve) vagy hogy a hagyma és a saláta növények. Tízből háromnak új infó volt, hogy a sajt tejből van, illetve tízből csak hatan tudták, hogy a hamburger állatokból készül. Ez alátámasztja az élelmiszeripari szakértők véleményét, akik szerint az elmúlt évtizedekben nem sokat javult a helyzet ilyen téren.
Mindez nem olyan meglepő egy országban, ahol a leggyakrabban fogyasztott gyümölcs a narancslé, a legnépszerűbb zöldség a chips, vagy ahol így árulják a narancsot:
Szakértők szerint az élelmiszeripar működésével kapcsolatos tudás egyenes arányban áll az iskolázottsággal és a jövedelemmel és nyilván azok is jobban informáltak, akik vidéken nőttek fel.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.