"Jó a felújított orosz metrószerelvények konstrukciója, de rossz a rendszerek összehangolása"

Az MTI-nek nyilatkozott Gulyás Attila, a Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének vezetője, miután péntek reggel azért állt le a hármas metró működése a Nagyvárad tér és Újpest-központ között, mert ismét meghibásodott egy szerelvény, és több percig nem tudott ajtót nyitni. Gulyás ismertette a probléma okát: 

  • az ajtónyitásért egy szoftver felel, amely a vonatbefolyásoló rendszerrel is kapcsolatban van,
  • a rendszer rossz adatokat kapott arról, hogy a metró pontosan hol helyezkedik el, 
  • ezért nem engedélyezte az ajtónyitást.
Fotó: Balogh Zoltán

A szakszervezeti vezető szerint a probléma hátterében az áll, hogy 

  • a régi szerelvényekről átrakták ugyan a vonatbefolyásoló rendszert az újakra, 
  • de az új szerelvények sokkal erősebbek, 
  • ezért új programot kellett volna vásárolni,
  • ehelyett azonban az orosz gyártó  lecsökkentette a felújított szerelvény teljesítményét,
  • most kisebb teljesítményre képesek, mint a régiek.

Gulyás Attila szerint az új szoftver hiánya miatt már az a helyzet állt elő, hogy

a régi szerelvényeknek jobb a rendelkezésre állása, mint a felújítottaknak.

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.
;