Minden, amit a vonaton szállított biciklikről idén nyáron tudni érdemes

közlekedés
2017 június 23., 11:26
comments 12

Közleményt adott ki a MÁV-Start, amiben azt írják, hogy a nyári menetrend bevezetésével párhuzamosan jelentősen növelték a kerékpárszállítási kapacitásukat, valamint, hogy ne legyen zsúfoltság olyan könnyen, kibővítették a kötelező kerékpárhelyjegy-váltással közlekedő vonatok számát.

Mint írják, a nagy befogadóképességű kerékpárszállító kocsit továbbító sebes- és gyorsvonatokon azonban továbbra is elegendő a kerékpárjegy, valamint meghatározott viszonylatokon a kedvezményes árú kerékpáros túrajegy megváltása.

A Balaton északi partjára utazó kerékpárosok számára a MÁV A Tekergő gyorsvonatokat ajánlja, amelyek gyorsvonati pótjegy és kerékpárhelyjegy váltása nélkül vehetők igénybe. A Tekergőkön nagy kapacitású kerékpárszállító kocsik VANNAK, melyekben 16-47 darab bicikli szállítható.

A Balaton déli partjára a kétóránként közlekedő Déli parti sebesvonatokon 28 darab kerékpár szállítható, kerékpárhelyjegy váltása nélkül. Az északi parton a Kék Hullám és a Katica sebesvonatokat, a déli parton a Balaton, az Aranypart, az Ezüstpart és az Aranyhíd expresszvonatokat, a gyorsvonatokat és a Siófoki FLIRT, valamint a Keszthelyi FLIRT vonatokat is csak kerékpárhelyjegy megváltásával lehet – korlátozottan – igénybe venni.

A közleményből kiderül az is, hogy a kerékpárjegy nem vonatra, hanem egy adott viszonylatra szól, ára a megtett távolságtól függ. Ezzel szemben a 300 forintos kerékpárhelyjegy konkrét vonatra szól, és garantált helyet biztosít a biciklinek. A kerékpáros túrajeggyel az ország bármely területéről – a megtett távolságtól függetlenül – egységesen 420 forintért szállítható kerékpár a Balatonhoz, a Fertő tóhoz és a Tisza-tóhoz. Így nemcsak a tavakhoz lehet eljutni, hanem a tavak körüli állomások, megállóhelyek között utazva sem kell aznap újabb kerékpárjegyet váltani. A túrajegy – érvénytartamán belül – korlátlan számú kerékpárszállítást biztosít (oda és vissza irányban is) a Balaton-parton. Az utasnak természetesen rendelkeznie kell a megfelelő menetjeggyel és esetenként akár kerékpárhelyjeggyel is, írják. 

Kitérnek arra is, hogy kerékpár alapvetően minden vonaton, azaz a személy- és gyorsvonatokon, illetve egyre több InterCity vonaton is szállítható, de csak a jármű névleges befogadóképességének mértékéig. Ha egy vonaton nincs külön kerékpárszállító kocsi vagy arra kialakított tér, akkor – amennyiben a vonaton nem tiltott a kerékpárok szállítása – a vonat első és utolsó 2. osztályú kocsijának a vonat végei felé eső előtereiben helyezhető el a kerékpár úgy, hogy az utasok közlekedését ne akadályozza.

Részletek, információk, menetrendek a MÁV bicikliseknek létrehozott oldalán.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.