A felcsúti csodavállalkozó nevén szereplő cég, az R-Kord és a V-Híd Építő Zrt. építheti meg a Püspökladány-Ebes vasútvonali szakaszt 74,9 milliárd forintból.
A V-Híd Zrt. többségi tulajdonosa az A-Group Investment Kft.-n keresztül Apáthy Endre, aki korábban még Simicska Lajossal nyert hasonló megbízásokat.
A szombaton megjelent hirdetmény szerint Mészáros Lőrincéknek 160 km/h sebességű és 225 kN tengelyterhelésű közlekedésre alkalmas pályát kell kiépíteniük a közel 32 kilométeres szakaszon.
Mellette korszerűsíteniük kell a vasútállomások teljes vágányhálózatát is. Ez azt jelenti, hogy 55 cm magasságú állomási peronokat kell létesíteniük, aluljárókat, lifteket, perontetőket kell építeniük és akadálymentes állomási környezetet kell kialakítaniuk.
Meg kell oldaniuk a térvilágítást, a 0,4 kV-os villamos energiaellátást és felsővezetéki rendszer korszerűsítését is. De még külön szintű vasúti-közúti keresztezéseket is kell építeniük, hogy a zajvédő falak építéséről, a P+R rendszer kialakításáról, a buszfordulók és buszmegállók létesítéséről ne is beszéljünk. Szóval bőven lesz dolga a felcsúti polgármester cégének.
A projekt becsült értéke eredetileg 69,1 milliárd forint volt, de Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. végül Mészárosék ajánlatát találta a legjobbnak. (K-Monitor/Redflags)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.