A legirigylésreméltóbb ember a magyar Facebookon (meg az Instán)

Nálunk nem illendő hetvenkedni vagyonnal, gazdagsággal, javakkal. Aki nagyon virítja a lóvét, az kettőt pislog, és máris a szomorú életűek céltáblájává vált. Így aztán azok, akiknek van mit a tejbe aprítaniuk, sajnálatos módon arra kényszerülnek, hogy vetítsenek, hogy játsszák az átlagos, bézik arcot, mintha ők is a kozmás kék metrón izzadva nyálaznák az Aldi akciós újságot. Van persze néhány belevaló arc, mint Győzike, Vajna Tímea vagy Papcsák Ferenc, akik nem szégyellik, hogy az élet napos oldalára vetődtek. Például Papcsák, a valaha befolyásos politikus, Instagram-oldalán őszintén kiteregeti, hogy ezen a nyáron már megjárta a Balatont, Horvátországot, Dubajt, Szingapúrt, Malajziát, Thaiföldet és Kambodzsát is. És hol van még a nyár vége?!

A tartalommal rendelkező ember

De nem mindenki képes ilyen ízlésesen, disztingváltan örülni a jó dolgának, mint a bukott zuglói polgármester. És milyen jól teszi! Ha valakinek jól áll a pénz, az a világért se szégyellje! Ismerik P.G.-t, más néven LotOfMoney-t, más néven world travellert, még másabb néven a fucking geniust, emberi nevén Papp Gergelyt? Nem? Akkor önök bizonyára libaszaros talpú parasztok vagy koszos panelprolik, akik mindenféle igénytelen médiákokból tájékozódnak, mint arra maga a főhős is erősen rámutat:

„Amennyiben nem hallottal még róla, az azért lehet, mert nem szaklapokat olvasol... Egy "tartalommal" rendelkező embert sose a szennylapokban vagy a kereskedelmi csatornákon keresd, amik abból élnek, hogy lejárassak az embert gombokért... 2003 óta a Theo Papa Konyháját, 2007 óta a Peaches and Cream Brand-et és 2008 óta a Bedlam Records kiadót vezeti...”

Ez a Peaches and Cream tulajdonosának hivatalos Facebook-oldalán olvasható. A Peaches and Cream – bár egy igazán művelt és finom ízlésű polgárnak biztosan nem kell bemutatni – egy táncos szórakozóhely, úgynevezett  R'n'B-klub a Nagymező utcában. A szórakozóhelyek Trófea Grillje. Ha befizetsz mondjuk 1900 forintot, akkor korlátlanul fogyaszthatsz bizonyos italokból.

Szóval P.G. arról nevezetes, hogy az interneten festményszerűre filterezett képekben tudósít mesésen gazdag életéről, és főként nyaralásairól. A képek hangulatát úgy kell elképzelni, mint amiket a siófoki korzón árulnak, és amiken delfinek, sellők ugrálnak a vízen tükröződő rikító narancssárga aranyhíd felett a Tihanyi öbölben. 

A fotókból, a szövegekből és a hashtagtengerből egy Donald Trump-arcú, Berki Krisztián-lelkű és Alekosz-agyú lény rajzolódik ki. És nem is az a lélegzetelállító, ahogy LotOfMoney a pénzzel bánik, mit bánik: zsonglőrködik, hanem ahogy aprólékosan megkomponálja, berendezi, kicsiszolja gazdagságát hirdető önarcképeit. Az alkotó képes egy hátborzongatóan félelmetes Valentin napi üzenetbe belesűríteni lényének példátlan ragyogását.

Az önarckép alá vésett: „Boldog valentin napot szerelmem” a vegytiszta, rokokó P.G.-izmus. Felhívom a figyelmet a háttérben markánsan megjelenő Louis Vuitton táskára! És a távolba révedő, fénytelen tekintetre, a sötétbézs arcszínre, a sorozatgyilkos-mosolyra, a tokakinyújtós nyaktartásra, amik minden klasszikus képének kötelező elemei, ahogy a verhetetlen hashtagek-folyam is:

#Gucci #LouisVuitton #FocusOnQuality #WorkHard #ThinkBIG #BeCreative #MakeHistory

Ui: A posztok utóiratait mindig ajánlott elolvasni.

Merre tölti jól megérdemelt pihenését a dúsgazdag WorldTraveler?

Az idei amerikai nyaralásról érkezett instaképeslapok legtöbbjén P.G. a családjával együtt pózol, akiket magával vitt a mesés álomutazásra. „Természetesen mindent P.G. fizet...” A családias hangulatú képeken a rokonok szorosan körbeveszik a középpontban álló szelfibotozó P.G.-t, és bús tekintetű szendvicsemberekként, a vállalkozó szórakozóhelyének reklámsapkáit viselik. 

Disneylandben összehangolt sapicsere zajlott le. „Family first”

A világutazóról azt kell tudni, hogy menthetetlen munkamániás, 24-ből 25 órát dolgozik, de közben szenvedélyes shoppingoló is. „40 szatyornál elakadtunk”.

LotOfMoney azt vallja, hogy a pénz olyan az üzletember számára, mint a sportolóknak a serleg, a vadásznak a trófea, a trófeákat pedig a magasba szokás emelni. „Belső értékekkel fizetni nem lehet”.

Valami Amerika a javából! P.G. újabb krézi kalapban csillog. Hol van ehhez képest a Rich kids of Instagram? Vajon itt éppen mi járhat a fejében? Egy hihetetlen hasznot ígérő üzlet? Egy számunkra elérhetetlen turistaparadicsom? Egy váratlan italakció a Peachesben?

P.G. nem csak vendéglátással, hanem producerkedéssel is foglakozik. Már évekkel ezelőtt bemutatkozott a nagy nyilvánosság előtt Papa Jo klipjében, amiben már tartalmilag és formailag is hozta a mára kiforrott stílust.

„P.G.-vel az élen visszük mi a prímet,
egyszerű a képlet, csupa nagy címlet,
amit szeretnek a lányok nagyon,
ha rám másztok bébi, én hagyom.„

Elsőre azt hittem, hogy P.G. munkássága valami őrületes kárpát-medencei paródiája a pénzdobálós champagne-locsolós rapklipeknek, vagy hogy ez valami ügyes, schobertnorbis marketingstratégia, de aztán belenéztem a videós vallomásaiba, és világos lett, hogy nincs itt semmi rejtett poén, P.G. komolyabb, mint egy perforált vakbélgyulladás. P.G. = LotOfMoney. 

Népszerű
;