Új osztályzatot adhattak volna maguknak a diákok, ha az eredeti jegyük stresszelte volna őket

külföld
2017 augusztus 09., 14:11

Az University of Georgia üzleti iskolájának oktatója, Richard Watson vetette fel kurzusának őszi féléves tanrendjében, hogy stresszcsökkentő okokból lehetővé tenné, hogy a diákok a következő szemeszterben maguknak döntsék el, milyen osztályzatot kapnak. 

A tervezetet végül az egyetem vezetése elgáncsolta, így az azóta el is tűnt a feltöltött sillabuszból. Az internet viszont persze megőrizte a felvetést, innen lehet tudni, hogy Watson eredetileg azt javasolta a diákoknak, hogy ha bármelyiküket túlságosan stresszelné az érdemjegy, amit akár egyes tevékenységükre, akár magára a kurzusra kapnak, írják meg az oktatónak, milyen érdemjegyet tartanának megfelelőnek a munkájukért, és akkor azt kapjak. 

Watson egyben arra is kérte a diákokat, hogy ha a csoportmunka stresszelné őket, távozzanak azonnal, akár bármiféle magyarázat nélkül. Az oktató maga is elismerte, hogy ezek a lépések ugyan akadályozhatják a csoportmunkás képességek és a tananyag elsajátítását, de elmondta, hogy meg fog adni minden lehetőséget a diákoknak, akik jobban szeretnék megérteni az anyagot. 

Az üzleti iskola dékánja, Benjamin C. Ayers kedden egy közleményt adott ki, amiben elhatárolta az intézményt Watson sillabuszától, és megírta azt is, hogy ezt elmondták az oktatónak is, aki azóta már eltávolította a kifogásolt részeket a tanleírásból. (CNN)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.