Tíz százalékkal buliztak kevesebben a Szigeten, mint tavaly

Idén két teltházas napunk volt: a nyitó mínusz egyedik nap, amikor Pink lépett fel, illetve a szombat, amikor Macklemore és Ryan Lewis volt a fő attrakció a nagyszínpadon. A várható 450 ezres összlátogatószám mintegy tíz százalékos csökkenést mutat a tavalyi rekordadathoz, a 496 ezerhez képest” - mondta Kádár Tamás cégvezető a keddi záró estén az MTI-nek. 

Colorparty a 25. Sziget fesztivál utolsó napjánFotó: Mohai Balázs/MTI/MTVA

A csökkenés ellenére bíznak abban, hogy idén is több százmilliós bevétellel zár a Sziget Kft. Kiemelte, hogy bár néhány tervezett előadót nem tudtak elhozni a fesztiválra, a koncertek körül minden rendben volt, „ha csak nem számítjuk, hogy Macklemore-t a fellépése után a veseköveivel kórházba kellett szállítani”.  

Kitért arra is, hogy problémák és zavarok nélkül zajlott le a jubileumi fesztivál, kevesebb bűncselekmény és baleset történt, mint korábban. Szerinte a személyes azonosításra épülő modern beléptetési rendszer komoly előnye, hogy visszatartja, aki rossz szándékkal jönne a Szigetre, másrészt a fesztivál területén is sokkal könnyebbé teszi a felderítést.

Gerendai Károly arról beszélt, hogy olyan programot szeretett volna az idei Szigetre, amelyben kiegyenlítetten Sziget-kompatibilis, izgalmas zenekarok vannak, nem pedig egy-egy kiemelkedő név.

Nehéz kezelni azt a helyzetet, hogy folyamatosan mennek felfelé a világsztárok fellépti díjai, miközben a jegyárakból, illetve az egyéb bevételekből egyre nehezebb ezt kompenzálni. Bár kellenek a sztárok, én abban hiszek, hogy a Sziget esetében a brandnek, az ahhoz kapcsolódó élménynek kell bevonzania a látogatókat. Az elmúlt években a fesztivál abban tudott fejlődni, hogy a zene mellett az egyéb programok nagyon erősek” - mondta Gerendai Károly.

A főszervező emlékeztetett arra, hogy az 1993-as induláskor és utána is jó néhány évig a Sziget zenei irányultsága egy underground kultúrkört képviselt, és másról szólt a mainstream, mint most. Szerinte ahogy a Sziget a hazai színtérről kilépett a nemzetközi porondra, ki kellett szolgálnia - elsősorban a nagyszínpad kínálatával - a látogatók többségének ízlését.

Hozzátettte, hogy „a Sziget értékrendje, kulturális irányultsága nem került veszélybe azzal, hogy a Providence Equity Partners amerikai befektető idén év elején a Sziget Kulturális Szervezőiroda többségi, 70 százalékos tulajdonosa lett. A befektető cég a mostani stáb szakmai tapasztalatainak felhasználásával biztosít lehetőséget a további bővülésre, és ez független attól, hogy jövőre már nem én leszek a középpontban, és a háttérbe vonulok”.

Úgy látja, hogy az új tulajdonos is tisztában van azzal, hogy a Szigetnek nincs más választása, mint még jobban megerősíteni azt, amiben egyedi, vagyis a nem zenei, egyéb kulturális és művészeti programokat. 

Gerendai Károly azt mondta, furcsán érzi magát, hogy saját döntése nyomán 25 év után kivonul a Szigetből. Szerinte sikerült kinevelni egy olyan csapatot, amelyre rá meri bízni az ügymenetet, másrészt úgy érzi, személyes ambíciói a Szigettel kapcsolatban kezdenek alábbhagyni, nincs már eléggé képben.