Itt az alkalmazás, amivel sorbanálló embereket rendelhetsz a frissen nyílt éttermed elé

Aligha álmodhat többről egy frissen nyílt étterem, minthogy hosszú sorokban kígyózzanak az emberek a hely előtt. Olyannyira, hogy egy telefonos applikáció gyártója most már lehetővé is teszi, hogy a hypera vágyó tulajdonosok sorokat rendeljenek az éttermük elé. 

A Surkus nevű alkalmazás pont azt teszi, amit ígér: leszállítja az igényelt számú embert, akik utána lelkesen sorban is állnak. Egy ügynökség válogatja ki a megfelelő érdeklődőket, életkor, lakóhely és Facebook lájkok alapján szűrik ki az ideális sorbanállókat. 

A sorba beálló embereket utána a telefonjukon keresztül meg is figyelik, így derül ki, ha valaki túl korán otthagyta a sort, és akkor őt nem fizetik ki. 

Az alkalmazásnak köszönhetően tömegcasting mára egy létező kifejezés lett, és nagy kérdés, hogy ez hogyan fogja átalakítani a hirdetési piacot és szokásokat. Még ha meg is szoktuk, hogy az interneten elénk kerülő reklámokkal bánjunk óvatosan, az olyan helyzetekben, amikor egy offline-városi térben futunk bele érdeklődő tömegbe, még jóval gyanútlanabbak vagyunk. 

A Surkus 30 éves CEO-ja, Stephen George úgy látja, hogy alkalmazásukkal csak összekötik a helyeket, azokkal, akik érdeklődnek iránta. Szerinte sok vállalat küzd azzal, hogy ismeri ugyan, kik alkotják a célcsoportjukat, de nem tudják őket rendesen megszólítani, PR-cégeket bérelnek fel, hogy érjék el őket, hogy aztán egyoldalúan, reklámokkal bombázzák a potenciális érdeklődőket. 

A Surkus ehelyett olyan jól kinéző embereket hív el pénzért a helyek elé, akik amúgy is érdeklődnének a szolgáltatás iránt. Úgy is reklámozzák a szolgáltatást, hogy nem egyszerűen sima statisztákat keresnek, hanem olyanokat, akik eleve jól éreznék magukat a helyen, ahova kivezénylik őket. 

A vállalat eddig 150 ezer embert ért el, Los Angelesben, New Yorkban, Chicagóban, Miamiban és természetesen San Franciscóban vannak jelen. 

Az alkalmazást két éve indították el, mostanra kezdett el igazán felfutni: a tagjaik 4200 eseményre mentek el, összesen 750 ügyfél megbízásából. Nem csak éttermek, de ismert márkák megnyitójától előadásokig, illetve házibulikig sok mindenre hívták őket. 

Az esemény jellegétől függ a bérezés is, van hogy csak 5 dollárt kapott a részvételért egy meghívott, de volt már 100 dolláros bér is. Az átlagbér valahol 25 és 40 dollár között mozog. George szerint egy profi felhasználó évi 4000 dollárt is összeszedhet az applikáció segítségével. 

A gyakorlatban ezt úgy kell elképzelni, hogy mondjuk egy játékkiadó vállalat szervez egy bemutató bulit, akkor az ügynökség nekilát átfésülni a regisztrált helyi felhasználókat, akik 18 és 32 év között vannak, szeretik a képregényeket, a napközbeni eseményeket, az adott cég termékeit és így tovább. Majd ezeknek a felhasználóknak küldik ki a kérdést, hogy van-e kedvük részt venni. Meg is kérik őket, hogy az eseményen ne nagyon hangoztassák, honnan jöttek. Jellemző az is, hogy a nőknek többet fizetnek, mint a férfiaknak. 

Az alkalmazással szemben természetesen felmerültek etikai kifogások is, nevezetesen hogy nem korrekt, hogy kamu tömeggel hirdetik magukat cégek. De George szerint szó sincs erről, nem kamu a tömeg, hiszen olyan embereket hívnak el, akik tényleg érdeklődnek az esemény iránt. 

A Washington Post cikkében egy amerikai komikus is bevallotta, hogy használta már az alkalmazást arra, hogy feltöltse az estére üresen maradt székeket. További számos részlet még a WaPo cikkében található

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.
;