Először csökkenhet egy korcsoporton belül a Facebook-felhasználók száma az USA-ban

internetek
2017 augusztus 22., 5:48
comments 43

A Financial Times idéz egy internetes elemző céget, melynek legfrissebb kutatása szerint komoly esély van arra, hogy a Facebook hamarosan megélheti azt, hogy egy korcsoporton belül először esik vissza a felhasználók száma.

Az eMarketer előrejelzése szerint a közösségi oldalak felhasználóinak új, amerikai generációja már egyáltalán nem vevő a Facebookra: a 12 és 17 év közötti felhasználók száma 3,4 százalékkal zsugorodhat idén, 14,5 millióra, míg ugyanebből a korosztályból 15,8 millióan használhatják a Snapchatet. 

A Snapchat egy másik fontos területen is lenyomta a Facebookot az amerikai piacon. A 13-24 év közötti korosztályban a Facebook napi 25-26 millió hirdetőt tud elérni, míg a Snapchat számai 26 millió fölött vannak. 

A kiszivárgott adatokat egyik vállalat sem kívánta kommentálni a Financial Timesnak, de a számok kedvezően jöhetnek a Snap-nak, mert a vállalaton óriási befektetői nyomás van hónapok óta. A befektetők főleg a Snapchat növekedési kilátásait ítélték meg borúsnak, de ezek a számok arra utalnak, hogy hiába lopta el a Facebook a Snapchat összes ötletét, a fiatal közönséget mégsem tudták magukkal vinni. 

A Snap augusztusi bejelentése szerint a 25 évnél fiatalabbak 33 százalékkal több időt töltenek az applikáción belül, mint félévvel ezelőtt. 

A két platform között persze gigantikus a méretbeli különbség, ezért az elemzők szerint a Snapchat továbbra is csak a Facebook árnyékában tud létezni. Ráadásul mivel a Facebook felvásárolta az Instagramot, még mindig rengeteg tinit el tudnak érni, akkor is, ha magán a Facebookon egyre kevesebb időt töltenek. 

Az elemzések szerint a fiatalok azt is bírják a Snapchatban, hogy az idősebbek kevésbé tudják használni, ezért jobban maguk között lehetnek. 

Nem először merül fel aggodalomként a Facebook környékén, hogy a közösségi oldal elvesztette vonzerejét a hirdetési szempontból kiemelt demográfiai csoport, a tinédzserek körében. (Financial Times)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére a közelmúltban a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg felületeinken. Ebben közösségként együttes a felelősségünk, a mienk kiemelt. Amíg újragondoljuk a teendőinket, nem minden cikkünk alatt lehet kommentelni. Egyszersmind kérjük és köszönjük, ha nem csak szabályzatunk betűjének, de a szellemének betartása felett is segítetek őrködni.

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt