A Lidl angliai facebook-oldalát megrohamozták a dühös kommentelők, miután egyikük észrevette, hogy a német áruházlánc megfosztotta keresztjeitől a görög ételek csomagolásán található templomokat, például Santorini híres Anastasis-templomát. A csomagolásban történt változásokat rengeteg vásárló kifogásolta, többek között arra hivatkozva, hogy ami történt az a történelem megmásítása és a vallási érzékenység megsértése. Többen fájlalják, hogy az iszlámhoz köthető vallási épületek, például a minaretek nem tűntek el a termékek csomagolásairól.
Az áruház angliai szóvivőjének reakciója szerint az adott termékeket hosszú évek óta forgalmazzák, és elkerülhetetlen, hogy néha változtassanak a csomagoláson. Ugyanakkor hozzátette azt is, senkit nem akartak megbántani, és a heves tiltakozások után újra fogják gondolni a koncepciót, és minden elhangzott érvet komolyan meg fognak vizsgálni. A belga RTL tévétársaság szerint a Lidl azzal indokolja a keresztek eltüntetését, hogy igyekeznek tartózkodni a vallási szimbólumok használatától, mert nem céljuk egyik vagy másik vallás terjesztése, törekszenek a vallási semlegességre. A Lidl egyelőre nem tisztázta, melyik a hivatalos álláspontja. (Telegraph)
Szőke Dániel
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.