Tokióban mutatta be a Nissan a világ talán legnépszerűbb elektromos autója, a Leaf új, megnövelt hatótávolságú verzióját.
A 2010 óta piacon lévő első generáció megérett a cserére, a villanyautók hívei már régóta várták, mivel rukkolnak elő a japánok. Forradalmi változást felesleges volt remélni, a Leaf is csak azt tudja, amit egy elektromos autó a ma használt akkumulátor technológiával tudhat.
Villanymotorja 150 LE teljesítményű, legnagyobb forgatónyomatéka 320 Nm, szemben a jelenlegi 109 LE/254 Nm értékekkel; a 144 km/óra végsebesség nem változott.
40 kilowattórás akkumulátorával akár 400 kilométert is képes megtenni (NEDC mérés szerint, ami messze áll a valóságtól) egy feltöltéssel, gyorstöltő állomáson pedig 40 perc alatt töltődik 80 százalékos kapacitásáig az akkupakk.
A valóságban inkább olyan 220-240 használható átlagos hatótáv remélhető időjárási körülményektől függetlenül, ami dicséretes érték az elektromos autók között, csakhogy a töltési sebesség ezzel nem változott, a 16,6kW-os töltéssel, vagyis otthoni hálózatról 8 órát vesz igénybe a művelet.
A Nissan Leaf második generációja inkább egyéb technológiai megoldásokban úttörő, itt debütál a teljesen automatikus parkolórendszer vagy a gyorsítást és a lassítást egyetlen pedállal megvalósító elektronikus pedál (e-pedál.)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.