Nem lesz könnyű dolga az Európai Unió küldöttségének, azt kell majd például eldönteniük, hogy megérte-e közel 900 millió forintot (ebből 600 millió uniós támogatás) elkölteni a felcsúti kisvasútra. Az ügyben az érvek két markánsan eltérő oldalra csoportosíthatóak:
Nem könnyű igazságot tenni a kérdésben. Talán segíteni fog az EU költségvetési ellenőrzési bizottságának, ha saját szemükkel nézik meg,
milyen gyönyörű helyen zakatol a vonat,
másfelől esetleg észreveszik, hogy milyen kevesen vannak rajta,
a működés első 8 hónapjában 53 olyan nap volt, amikor senki sem váltott jegyet, és hét olyan, amikor emiatt totálisan üresen, utasok nélkül közlekedtek a vonatok.
Korábban egyébként kiderült, hogy a magyar kormány és diplomácia azt próbálta elérni, hogy az uniós ellenőrök csak azokat a magyar beruházásokat tekintsék meg, amiket ők javasolnak nekik. A magyarok azon háborodtak fel, hogy a bizottsági tagok a felcsúti kisvasúthoz mennének, a bizottság tagjai azon, hogy a kormány megpróbál beleugatni, hogy miket nézzenek meg.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.