Tarlósék két részre osztották a Csillaghegyi-öblözetre tervezett gát megépítését

Budapest
2017 október 25., 16:50
comments 88

Miután egy hete Tarlós István megakadályozta, hogy népszavazást lehessen tartani a Római parti mobilgátról a Fővárosi Közgyűlés szerdán újabb döntést hozott a gát ügyében. 

A testület első határozatával két részre osztotta a csillaghegyi öblözet árvízi védekezést, így az Aranyhegyi-patak és a Barát-patak védelme a part menti védműtől független projektben valósulhat meg.

Tarlós István főpolgármester szerint ez a döntés kiveszi a szelet a politikai viták sokaságából és elkezdődik a projekt megvalósítása.

A patakoknál a munkálatok egy évig tartanak, és addig lehet vitatkozni a Dunával párhuzamos védmű nyomvonaláról - mondta a főpolgármester, majd az ellenzék felé fordulva hozzátette, a vitát ne velük, hanem a szakemberekkel, a szakhatósággal folytassák le. A főpolgármester elmondása szerint a két patak árvízvédelmének költsége 2,3 milliárd forintra becsülhető.

A közgyűlés ülése előtt Pataki Márton, az Együtt elnökségi tagja javasolta, hogy a főváros közpénzen készítsen részletes tervet a Nánási út-Királyok útján húzódó védekezésről.

M4

A testület ezt követően elfogadta a 4-es metró korrupcióját vizsgáló munkacsoport jelentését, amely az akkor kormányzó és Budapestet irányító pártokat nevezi meg felelősként az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) által feltárt szabálytalanságokért.

A jelentést készítő munkacsoport szerint ugyanis a Magyarország legnagyobb korrupciós ügyének tekinthető beruházás „közvetlen MSZP-SZDSZ-es befolyás és kézi irányítás mellett valósulhatott meg 2010-ig”.

A robogókra is kiterjesztették a szmogrendeletet

A képviselők a szmogrendeletet szigorítva tovább korlátozták a szmogriadó idején a fővárosban használható gépjárművek körét. A változtatással 2018. október 1-je, illetve 2019. október 1-je után korlátozzák további dízel üzemű járművek, valamint valamennyi robogó közlekedését.

Parkolás

Az újpesti önkormányzat kérésére új fizetős parkolási övezetet alakítottak ki a IV. kerület metróállomásokhoz közeli területén. A kerület a lépést azzal indokolta, hogy a szomszédos XIII. kerületben szinte teljes egészében fizetőssé vált a parkolás, így jelentősen nőtt a városrészükben várakozó gépkocsik száma.

A képviselők eltörölték a szeptemberben bevezetett hétvégi és ünnepnapi fizetős parkolást a Városligetben, mivel az ezekben az időszakokban a környékre érkezők inkább az ingyenesen használható VI. és VII. kerületi utcákban parkoltak, problémát okozva ezzel az ott élőknek.

Döntés született arról is, hogy a főváros 2019 végéig 5,7 milliárd forintos állami támogatásból megvalósítja a 700 férőhelyes Hermina Garázs projektet a Vidámpark helyén.

Az akadálymentesítés már nem fért bele

A testület szerdán nem vette napirendjére azt a Gy. Németh Erzsébet (DK) által a közgyűlés előtt rövid sajtótájékoztatón ismertetett közös ellenzéki javaslatot, amely a 3-as metró Dózsa György úti megállója esetében is előírta volna az akadálymentesítés megvalósítását. (MTI)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.