Az amerikai Facebook-felhasználók fele látta az elnökválasztás előtt az oroszok hirdetéseit

A Twitter, és a Google mellett a Facebook belső vizsgálatát is megszerezték amerikai lapok, mielőtt azokat a szenátusnak benyújtották volna. A belső mérések arra keresik a választ, hogy mekkora elérése volt az oroszok által vásárolt politikai hirdetéseknek az amerikai elnökválasztás kampányidőszakában. A számok döbbenetesek:

  • a Facebookon 29 millió felhasználót találtak meg közvetlenül a hirdetések, és mintegy 126 millió amerikai láthatta a falán azokat. A vizsgálat szerint 80 ezer poszt az oroszoktól 2015. júniusa és 2017. augusztusa közt.
  • A Twitteren 2752 csatornát használtak az orosz trollgyár munkatársai, akik emellett 36 ezer botot is beüzemeltek. A kampány időszakában közel 1,4 milliót posztoltak.
  • A Youtube-on 10 csatornára összesen 1108 videót töltöttek fel. 

(BBC)