Az amerikai Facebook-felhasználók fele látta az elnökválasztás előtt az oroszok hirdetéseit

Szavazz az elmúlt 7 év 7 legjobb cikkére!

A Twitter, és a Google mellett a Facebook belső vizsgálatát is megszerezték amerikai lapok, mielőtt azokat a szenátusnak benyújtották volna. A belső mérések arra keresik a választ, hogy mekkora elérése volt az oroszok által vásárolt politikai hirdetéseknek az amerikai elnökválasztás kampányidőszakában. A számok döbbenetesek:

  • a Facebookon 29 millió felhasználót találtak meg közvetlenül a hirdetések, és mintegy 126 millió amerikai láthatta a falán azokat. A vizsgálat szerint 80 ezer poszt az oroszoktól 2015. júniusa és 2017. augusztusa közt.
  • A Twitteren 2752 csatornát használtak az orosz trollgyár munkatársai, akik emellett 36 ezer botot is beüzemeltek. A kampány időszakában közel 1,4 milliót posztoltak.
  • A Youtube-on 10 csatornára összesen 1108 videót töltöttek fel. 

(BBC)

Vannak olyan időszakok, amikor kulcsfontosságú, hogy mindenki gyorsan megbízható információkhoz juthasson. Mi a 444-nél minden nap ezen dolgozunk.

Amennyire tőlünk telik, igyekszünk segíteni eligazodni ebben a gyorsan változó, bizonytalan helyzetben.

De ehhez nekünk is szükségünk van a ti segítségetekre. A lap már eddig is csak a ti támogatásotokkal tudott működni, és a most következő időszakban ez várhatóan még inkább így lesz. Ahogy lelassul a gazdaság és az élet, teljesen érthető módon kevesebb lesz a hirdetés is.

Nekünk viszont most kell a legjobban teljesítenünk, amikor a legnagyobb szükségetek lehet ránk. Hogy a legpontosabb információk birtokában tudjatok döntést hozni a saját életetekről, egészségetekről, biztonságotokról.

Ezért arra kérünk, hogy ha teheted, támogasd a munkánkat. Akár néhány száz forint is számít.

Koronavírus Hírek, háttér
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.