A Facebook nem jelöli többé a kamuhíreket, mert rájöttek, hogy amit így jelölnek, arra csak még többen kattintanak

Az amerikai elnökválasztási kampány és az európai migrációs válság idején annyi álhír terjedt a Facebookon (és terjed azóta is), hogy a cég maga is érezte, kezdenie kell valamit a problémával, és gátat kell szabnia annak, hogy az oldalon ugyanúgy vagy még gyorsabban terjedhet akármelyik utolsó, ufóhívő blogoldal ordas kamuja, mint egy hír a világ neves és megbízható hírügynökségeitől. A Facebooknál azt hitték, az emberek azért kattintanak ezekre a kamukra, mert nem tudják megkülönböztetni őket a hiteles hírektől, ezért kitalálták, hogy az álhíreket piros zászlócskával jelölik majd.

Most viszont ezzel is felhagynak, mert kiderült, hogy a zászlós cikkekre még többen kattintanak.

A cég beismerte, hogy rossz ötlet volt épp egy ilyen erős képpel felhívni a figyelmet a vitás állításokkal teli posztokra, arról nem is beszélve, hogy a módszer csak a teljesen hamis híreknél működött, a részigazságokat tartalmazóknál viszont nem. Ráadásul annak a néhány felhasználónak, akiket érdekelt volna az is, hogy az adott poszt miért került a piros zászlós posztok közé, egy csomót kellett kutatnia a neten az információért.

A Facebook ezért új módszerrel próbálkozik, a régi zászlós cikkek alá kapcsolódó posztokat linkel, amikre kattintva a felhasználók elolvashatják azt is, hogy az adott témában mit írtak a megbízhatóbb lapok. (Quartz)

Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.