A H&M-nek bocsánatot kellett kérnie egy reklámja miatt, ugyanis többen rasszizmussal vádolták meg a ruhagyártó céget. Történt ugyanis, hogy a cég a honlapján az egyik felsőjét egy fekete kisfiúval reklámozta. A felsőre ugyanakkor az volt írva, hogy “a legmenőbb majom a dzsungelben”.
A közösségi médiában többen is rasszizmust emlegettek, ezért a cég végül bocsánatot kért, és le is vették a képet.
A Twitteren volt, aki azt írta, hogy nem fog többet a H&M-ben vásárolni. Más azt írta, nyilvánvaló, hogy a reklámot nem rossz szándékból készítették, de manapság mindent triplán kell ellenőrizni. Megint más pedig azt írta, hogy az egész csupán egy ártatlan hiba volt. (BBC)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.