A Facebook az új stratégiáját ismertetve bejelentette: megtiltja a kriptovaluta-hirdetéseket közösségi oldalain. Az internetes óriáscég gyakorlatilag megtiltja minden felületén a kriptovaluta-reklámokat, beleértve a bitcoinét is.
A Facebook azt írta, hogy a hirdetéseknek biztonságosnak kell lenniük, a megtévesztésnek és a félrevezető reklámoknak nincs helyük a Facebookon. A cég új közléspolitikája megtiltja minden reklámozónak, még azoknak is, amik törvényesen működnek, hogy a Facebookon ismertetőjükben a bitcoinhoz hasonló kriptovalutákat, bináris pénzügyi lehetőségeket terjesszenek.
A Facebook úgy tekint ezekre a pénzügyi termékekre és szolgáltatásokra, mint amik gyakran összefüggésbe hozhatók megtévesztő és csaló hirdetési gyakorlattal.
A közlemény szerint a cég azt szeretné, hogy „az emberek nyugodtan, a becsapás félelme nélkül fedezzenek fel új termékeket és szolgáltatásokat, gyűjtsenek róluk ismereteket a Facebookon”. Az új stratégia része annak a törekvésnek, hogy „sikeresebben leleplezzék a csalókat és a megtévesztő reklámgyakorlatokat” – közölték. A stratégia végrehajtásának minden oldalukon érvényt szereznek, beleértve a Facebookot, az Audience Network-öt és az Instagramot. (Tech Crunch, MTI)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.