A Nébih a tűzifahirdetések 70 százalékát töröltette a Jófogással

gazdaság
2018 február 14., 09:43

Az ellenőrzött internetes tűzifahirdetések kb. 70 százalékának, 54 hirdetés azonnali törlését kezdeményezte a portál üzemeltetőjénél a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal, mivel a tűzifa vélhetően illegális eredetű, vagy azt a vásárlók megkárosításával próbálták eladni.

photo_camera Illusztráció: Nemzeti Adó- és Vámhivatal / Facebook

A Nébih folyamatosan ellenőrzi az online tűzifa-hirdetéseket is, mivel itt a legnehezebb azonosítani a hirdető személyét és a hirdetés valóságtartalmát, a vásárlók jogos panaszának érvényesítése pedig akadályokba ütközhet.

A Nébih szakemberei a Jófogáson megjelenő tűzifa-hirdetéseket ellenőrizték a portál üzemeltetőivel együttműködve. A próbavásárlásokon a hatóság elsősorban a hirdetők azonosíthatóságát és a hirdetések valóságtartalmát vizsgálta.

Azokban az esetekben, amikor a hatóság felszólítása ellenére a hirdető nem szüntette meg a jogszabálysértést, vagy a jogsértés súlya azt indokolta, a Nébih kezdeményezte a kifogásolt hirdetés törlését, amiről az oldal üzemeltetői intézkedtek. (MTI)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.