A külvárosban járatja a BKV a hiperdrágán vett környezetkímélő hibrid Volvókat

Tbg
közlekedés
2018 február 17., 08:30
comments 116

Nem a belváros levegőjét szennyező csotrogányokat cseréli le a BKV az új környezetkímélő Volvo buszokkal, pedig sok hasznuk amúgy nincsen, írja az Omnibusz blog.

Tavaly májusban röppent fel a hír, hogy a BKV egy addig használtbuszok vásárlásával soha nem foglalkozó cégen, a Lektorna Kft-n keresztül aranyáron vesz használt hibrid (dízel és elektromos hajtású) buszokat. 

Az egyik hibrid az erdő szélén, a 175-ös járaton.
photo_camera Az egyik hibrid az erdő szélén, a 175-ös járaton. Fotó: Omnibusz

Az összesen 40 darab jármű összértéke 2 milliárd forint volt, ami használt szóló busz esetében igencsak borsos ár még akkor is, ha a buszok 4-8 évesek, tehát nem kifejezetten öregek.

Mint a blog írja, nem véletlen, hogy szabadulni igyekeznek a hibrid Volvoktól Nyugat-Európában: a 7700-as és 7900-as típusjelű buszok fenntartása ugyanis drága: a dízel motorok gyengék, ezért nagy a fogyasztásuk, míg az elektromos hajtáshoz szükséges akkupakkok közelgő cseréje szintén nem olcsó.

„Így a nagyjából 46 milliós vételár elérheti a hatvanmillió forintot is, amiből már új buszokat is lehetne venni” – írja a blog. (Egy új szóló busz ára 50-60 millió forint körül van.)

Egyetlen jó dolog van ezekben a buszokban, hogy környezetkímélőek, nem ontanak annyi káros anyagot a levegőbe, mint társaik. Ám a blog napokon át figyelte, hogy a típusokat – forgalomba eddig hatot állított a BKV – melyik járatra rendelik ki, és megállapította, hogy azokat a rossz levegővel kevésbé küszködő külvárosba küldték:

„E járatok belvároshoz legközelebb eső pontja az Örs Vezér tere, a másik végállomásuk Cinkota, Újpalota és Rákoskert.” (Omnibusz)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.