2019-től elektromos motorokat is árul a Harley-Davidson

2018 március 4., vasárnap 11:26
108

A Harley-Davidson amerikai motorkerékpár-gyártó várhatóan 2019-től elektromos motorokat is árusít - tudatta közleményben a cég vezérigazgatója, Matt Levatich.

A Harley-Davidson a motorokat azzal az Alta Motors vállalattal közösen fejleszti ki, amelyben a héten szerzett részesedést. Az ügylet értékét Matt Levatich nem tárta fel.
A kaliforniai startup cég elsősorban kisebb elektromos sportmotorkerékpárokat gyárt 2010 óta. Egyik terméke, a Redshift MXR egy töltéssel akár 96,6 kilométert is képes megtenni, a töltési idő mintegy 90 perc.

Az, hogy érkezik ez a váltás, önmagában nem volt újdonság: éveken át tartó pletykák után a vállalat már januárban jelezte, hogy belekezdenek a gyártásba. Ami újdonság most, hogy a vezérigazgató konkrét dátumot is elárult. 

A Harley már 2014-ben előállt egy elektromos járművel, a LiveWire-ral, de az csak prototípus volt, nem került kereskedelmi forgalomba, ráadásul visszafogott teljesítményre volt csak képes: mindössze 55 mérföldes táv megtételére egy töltéssel. 

Harley-Davidson Project LiveWire

A Harley-Davidson az utóbbi években amúgy gyengélkedik az amerikai piacon: nemrég derült ki, hogy bezárnak egy gyárat Missouri államban, és felmerült egy Pennsylvania államban lévő üzem bezárása is. A visszaesést a motorkerékpárok iránti csökkenő amerikai kereslet okozta. 

Kérdés, hogy az elektromos motorok felé elmozdulás tud-e segíteni a vállalaton, hiszen a Harley imidzsében pont jelentős szerep jutott a motor hangjának és az érzésnek, amit a beindítása okoz. Ezért amúgy a 2014-es próbamodellbe építettek is egy mesterséges hangkeltő eszközt, de a tesztpilóták szerint ez azért nem ugyanolyan volt, mintha hagyományos motoron ülnének. (MTI, Verge)

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt