El lehet felejteni a Cambridge Analyticát, itt az Orosháza Analitika!
Simonka György békési fideszes képviselőjelölt a kampányhajrában, konkrétan csütörtökön meglátogatta a 99. születésnapját ünneplő dombiratosi Manyika nénit, amiről kampányvideót forgatott, amit a dolgok rendje szerint ki is posztolt a Facebook-oldalára.
(Manyika néni egyébként olyan, mint Péntek, Robinson Crusoe fekete rabszolgája, miszerint fura módon csak egy neve van neki, vezetéknév nélkül, Simonka legalábbis nem bajlódik családnévvel.)
Hősünk ezek után fizetett fb-hirdetésként kezdte népszerűsíteni a bejegyzést. Itt jön a trükk. Ha ugyanis, élve a Facebook adta lehetőségekkel, megnézzük, hogy milyen hirdetés is ez, az derül ki, hogy Simonka a legalább 13 éves magyar fogyasztókat célozta meg ezzel a politikai hirdetéssel.
A dolog nem azért meglepő, mert szavazni csak 18. éves kor után lehetséges, hanem mert Simonka ezzel valóságos gerontofilnek számít az idei kampányában az óvodás korosztályt megcélzó pártján belül.
Jó játék a politikai hirdetések böngészése, így vettük észre azt is, hogy Karácsony Gergely szintén hirdetésként tolt reklámfilmjét, amiben átlagos MSZP-Párbeszéd-szavazók és olyan hírességek, mint Kukorelly Endre (ex-LMP) vagy Bálint Gazda (ex-SZDSZ) ismételgetik a "Legyen Karácsony!" szlogent, a 60 évesnél idősebbekre targetálták.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.