A Nestlé elveszítette a négyujjas KitKat EU-s védjegyét

Az ún. „négyujjas” KitKat csokiszelet elveszíti az EU-s védjegyét, miután az Európai Bíróság úgy ítélte meg, hogy a csokoládé nem eléggé ismert Belgiumban, Írországban, Görögországban és Portugáliában.

A gyártó Nestlé csak azt tudta bebizonyítani, hogy Dániában, Németországban, Spanyolországban, Franciaországban, Olaszországban, Hollandiában, Ausztriában, Finnországban, Svédországban és az Egyesült Királyságban ismerik a négy darabból álló csokoládét.

Az EU-s védjegyhez viszont az kellett volna, hogy mindegyik országban ismert termék legyen. Ez viszont azt jelenti, hogy bárki lemásolhatja, és piacra dobhatja a formát. Az eredeti négyujjas KitKatet még Chocolate Crisp néven 1935-ben kezdték el gyártani az angliai Yorkban.

Fotó: kitkat.co.uk

A Nestlé évi 3 és 11 millió font közötti összeget költött a KitKat reklámozására 1996 és 2007 között, 2010-ben Nagy-Britanniában több mint 40 millió darabot adtak el.

A mostani döntés egy nagyobb csatája a világ két legnagyobb élelmiszeripari cégének, a Nestlének és a Mondeleznek a Kit Kat csoki védjegyéért folyó harcában. Érdekes, hogy az utóbbi cégnek sikerült levédetnie a Toblerone cikkcakkos formáját. (Guardian)

November végén 476 újság, rádió, tévécsatorna és internetes oldal ajándékozta oda magát nemzetstratégiai közérdekből az új fideszes médiaalapítványnak, az eddiginél is jobban a kormány felé hajlítva a magyar nyilvánosságot.

A 444 nem közpénzből működik, és szerencsére senki sem tud bennünket a Fidesznek ajándékozni.

A hosszú távú, biztos működéshez viszont a te segítségedre is szükségünk van. Idén 50 millió forintot szeretnénk olvasóinktól összegyűjteni, 36 millió már összejött, ezt nagyon köszönjük!

Hogy elérjük a kitűzött célt, kérjük támogasd rendszeresen a 444-et!

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.