A Nestlé elveszítette a négyujjas KitKat EU-s védjegyét

eu
2018 április 19., 16:41

Az ún. „négyujjas” KitKat csokiszelet elveszíti az EU-s védjegyét, miután az Európai Bíróság úgy ítélte meg, hogy a csokoládé nem eléggé ismert Belgiumban, Írországban, Görögországban és Portugáliában.

A gyártó Nestlé csak azt tudta bebizonyítani, hogy Dániában, Németországban, Spanyolországban, Franciaországban, Olaszországban, Hollandiában, Ausztriában, Finnországban, Svédországban és az Egyesült Királyságban ismerik a négy darabból álló csokoládét.

Az EU-s védjegyhez viszont az kellett volna, hogy mindegyik országban ismert termék legyen. Ez viszont azt jelenti, hogy bárki lemásolhatja, és piacra dobhatja a formát. Az eredeti négyujjas KitKatet még Chocolate Crisp néven 1935-ben kezdték el gyártani az angliai Yorkban.

photo_camera Fotó: kitkat.co.uk

A Nestlé évi 3 és 11 millió font közötti összeget költött a KitKat reklámozására 1996 és 2007 között, 2010-ben Nagy-Britanniában több mint 40 millió darabot adtak el.

A mostani döntés egy nagyobb csatája a világ két legnagyobb élelmiszeripari cégének, a Nestlének és a Mondeleznek a Kit Kat csoki védjegyéért folyó harcában. Érdekes, hogy az utóbbi cégnek sikerült levédetnie a Toblerone cikkcakkos formáját. (Guardian)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.