Az Állami Számvevőszék nem ellenőrzi, hogy mennyit költöttek a pártok Facebook- és Google-hirdetésekre

Három héttel a választások után kiderült: mivel az Állami Számvevőszék nem tekinti sajtóterméknek a Facebookot, és a Google oldalait, az ott reklámra költött pénzekkel nem kell elszámoljanak a pártok. A 24.hu emlékeztet: 

"a választási eljárásról szóló törvény szerint politikai hirdetést kizárólag olyan sajtótermék közölhet, amelynek hirdetési árjegyzékét az Állami Számvevőszék nyilvántartásba vette."

Csakhogy az ÁSZ listájából hiányzik a Facebook is, és a Google is. A 24.hu többszöri kérdésére az ÁSZ végül azt válaszolta, hogy 

a két nagy hirdetésfelvevő nem tartozik a sajtótörvény hatálya alá, ezért nem kellett beküldeniük ellenőrizhető árjegyzéket, és emiatt nem vonatkozik rájuk a politikai reklámok tilalma sem. 

Ettől függetlenül el kell számolniuk a pártoknak a Facebook- és Google-hirdetéseikkel, igaz, ezeket nem tudják, és nem is fogják érdemben ellenőrizni. Akkora összeget írnak be, amekkorát akarnak. 

Ha csak 300 forinttal támogatna bennünket...

... mindenki, aki ezt az üzenetet látja, akkor néhány nap alatt összejönne a szerkesztőség éves költségvetése. A 444 hosszú távú, stabil működése rajtad múlik. Olyanokon, akik hajlandóak a saját pénzükből áldozni, hogy Magyarországról ne tűnjön el a független újságírás. Ha szeretnéd, hogy a 444 oknyomozásai, elemzései és videói továbbra is a lehető legtöbb emberhez eljussanak, akkor támogasd a szerkesztőséget, akár csak egy kávé árával is!

Egyszeri bankkártyás támogatás

Havi rendszeres támogatás (PayPal)

További támogatási lehetőségek.

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.