Az Állami Számvevőszék nem ellenőrzi, hogy mennyit költöttek a pártok Facebook- és Google-hirdetésekre

Három héttel a választások után kiderült: mivel az Állami Számvevőszék nem tekinti sajtóterméknek a Facebookot, és a Google oldalait, az ott reklámra költött pénzekkel nem kell elszámoljanak a pártok. A 24.hu emlékeztet: 

"a választási eljárásról szóló törvény szerint politikai hirdetést kizárólag olyan sajtótermék közölhet, amelynek hirdetési árjegyzékét az Állami Számvevőszék nyilvántartásba vette."

Csakhogy az ÁSZ listájából hiányzik a Facebook is, és a Google is. A 24.hu többszöri kérdésére az ÁSZ végül azt válaszolta, hogy 

a két nagy hirdetésfelvevő nem tartozik a sajtótörvény hatálya alá, ezért nem kellett beküldeniük ellenőrizhető árjegyzéket, és emiatt nem vonatkozik rájuk a politikai reklámok tilalma sem. 

Ettől függetlenül el kell számolniuk a pártoknak a Facebook- és Google-hirdetéseikkel, igaz, ezeket nem tudják, és nem is fogják érdemben ellenőrizni. Akkora összeget írnak be, amekkorát akarnak. 

November végén 476 újság, rádió, tévécsatorna és internetes oldal ajándékozta oda magát nemzetstratégiai közérdekből az új fideszes médiaalapítványnak, az eddiginél is jobban a kormány felé hajlítva a magyar nyilvánosságot.

A 444 nem közpénzből működik, és szerencsére senki sem tud bennünket a Fidesznek ajándékozni.

A hosszú távú, biztos működéshez viszont a te segítségedre is szükségünk van. Idén 50 millió forintot szeretnénk olvasóinktól összegyűjteni, 36 millió már összejött, ezt nagyon köszönjük!

Hogy elérjük a kitűzött célt, kérjük támogasd rendszeresen a 444-et!

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.