Az Állami Számvevőszék nem ellenőrzi, hogy mennyit költöttek a pártok Facebook- és Google-hirdetésekre

Három héttel a választások után kiderült: mivel az Állami Számvevőszék nem tekinti sajtóterméknek a Facebookot, és a Google oldalait, az ott reklámra költött pénzekkel nem kell elszámoljanak a pártok. A 24.hu emlékeztet: 

"a választási eljárásról szóló törvény szerint politikai hirdetést kizárólag olyan sajtótermék közölhet, amelynek hirdetési árjegyzékét az Állami Számvevőszék nyilvántartásba vette."

Csakhogy az ÁSZ listájából hiányzik a Facebook is, és a Google is. A 24.hu többszöri kérdésére az ÁSZ végül azt válaszolta, hogy 

a két nagy hirdetésfelvevő nem tartozik a sajtótörvény hatálya alá, ezért nem kellett beküldeniük ellenőrizhető árjegyzéket, és emiatt nem vonatkozik rájuk a politikai reklámok tilalma sem. 

Ettől függetlenül el kell számolniuk a pártoknak a Facebook- és Google-hirdetéseikkel, igaz, ezeket nem tudják, és nem is fogják érdemben ellenőrizni. Akkora összeget írnak be, amekkorát akarnak. 

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.