Angliában betiltottak egy BMW-reklámot, mert „túl gyors, veszélyes és felelőtlen vezetésre” bátorít

A reklám a BMW egyik új, négykerékmeghajtású terepjáróját népszerűsíti világszerte. A fenti felvétel szerint Indiában már tavaly nyáron tolták, Nagy-Britanniában viszont csak ősszel került képernyőkre és ki is verte a biztosítékot. 

A BBC ír most arról, hogy a helyi reklám- és fogyasztóvédelmi hatóság (Advertising Standards Authority) megtiltotta az autógyártónak a hirdetés további forgalmazását, mert úgy ítélték meg, hogy arra ösztönzi a sofőröket, hogy a megengedettnél gyorsabban, veszélyesebben és felelőtlenebbül autózzanak.

Egy éven belül ez a harmadik alkalom, hogy a hatóság figyelmeztetni kénytelen a német autógyártót, amiért nem megengedett eszközökkel népszerűsíti termékeit. 

 A BMW azzal védekezett, hogy a felvételek nem közutakon, hanem terepen készültek, és azt sem ismerték el, hogy a sofőr driftelt volna a filmen, ami pedig elég egyértelmű. 

A hatóság szerint az is problémás, hogy a reklámban vadregényes, terepen driftelgetés és közúti vezetés képei váltja egymást, ami azt sugallja, hogy a lazázás és száguldozás a mindennapos közlekedés során is belefér.  

Az ASA annyira még azt is szóvá tette, hogy a klip alatt a Blur Song 2 fut, amitől még annál is pörgősebb és száguldósabb hatást kelt a film, mint hang nélkül. (BBC)

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.