Az MTI elismerte, hogy a kormány hazudott a Magyar Helsinki Bizottságról

Próbára tette a hírszerkesztők éberségét az MTI, amely kedden 23:59 perckor tette közzé helyreigazítását, amire a bíróság kötelezte. Az MTI-nek azt kellett beismernie, hogy a Kormányzati Tájékoztatási Központ 2017. december 8-án, az Országos Sajtószolgálat honlapján megjelentetett közleményében

"valótlanul híreszteltük, hogy a Helsinki Bizottság pénzt keresett azzal, hogy feljelentette Magyarországot azért, mert Magyarország nem bánt megfelelően a bevándorlókkal. Valótlanul híreszteltük továbbá, hogy a Magyar Helsinki Bizottság több száz millió forintot kap külföldről átláthatatlan módon. A valóság ezzel szemben az, hogy a Magyar Helsinki Bizottság nem keresett pénzt azzal, hogy eljárást indított a magyar állam ellen a menekülőkkel szemben tanúsított bánásmód miatt. A Magyar Helsinki Bizottság finanszírozása pedig a jogszabályoknak megfelelően átlátható."

A közleményt, mint említettük, az Országos Sajtószolgálaton át jelentette meg az MTI. Elméletben az ilyen anyagokat az MTI változtatás nélkül publikálja, szerkesztetlen közleményként. Ugyanakkor az elmúlt hónapokban ellenzéki pártok közleményeinek megjelentetését többször is visszautasították, amennyiben azok Tiborcz Istvánról, vagy Mészáros Lőrincről szóltak. Ennek apropóján pont a Helsinki Bizottság indított tavaly év végén próbapert, első fokon a bíróság januárban úgy határozott, hogy az MTI felelősséggel tartozik a közlemények valóságtartalmáért, így a valótlan állításokért helyreigazításra kötelezhető. (Via HVG)