Te nézed a címkét a kaján? És érted is, amit látsz?

RBÉ? Kcal? Rost? Nyomokban mogyoró? Tök jó, hogy ez mind rajta van a címkén, de érti-e, aki olvassa, hogy mit is jelent pontosan? A Coca-Cola megbízásából készített felmérés tanulságai szerint nem teljesen, ezért a cég edukációs kampányt indított a élelmiszer-címkéken szereplő információkkal kapcsolatban a magyar fogyasztók számára.

Akit részleteiben is érdekel a téma, az okoscimke.hu weboldalon orrvérzésig kap magyarázatot, videókat, tanácsokat a tudatos táplálkozással és tudatos élelmiszer-vásárlással kapcsolatban. Akit csak egy kicsit, az pedig fussa át az alábbi infografikát - biztos talál benne mindenki olyan, ami hasznos és új!

Teccikérteni?

A grafika legfontosabb része talán a deréktájt található néni a fehér karikákkal: mennyi hogyishíjjákot ehetünk meg, ha nem akarunk elhízni? Fehérje, zsír, szénhidrát: voltaképpen mind energia, ha eltúlozzuk a bevitelt belőlük, abból valahogyan súlyfelesleg lesz, de legalábbis lehet (egyéb kellemetlen problémák mellett). Ittál egy kávét, három kockacukorral? Az 12 gramm lesz összesen, vagyis az átlagos felnőttnek szükséges napi 90 gramm szénhidrátból már be is toltál 13%-ot. Egy omlett három tojásból reggelire? A fehérje kb. 16 gramm, már csak 34 grammra van szükséged aznap. Rántott sajt ebédre fejenként 15 deka trappistából? 42 gramm tiszta zsír, aznap talán szalonnát már ne süssetek.

És így tovább - egyszerű ez, csak egy kicsit oda kell figyelni, hogy miből mennyi ment le már, és miből nem kéne már több aznap. segít, hogy minden csomagolt élelmiszer RBÉ-értéke fel van tüntetve a csomagoláson, ami meg nem csomagolt (tojás, fehér kenyér, paradicsom, stb.), az pár kattintással megtalálható a neten. Pár hónap tudatos táplálkozás, és olyan szép leszel, mint egy új, piros traktor!

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.