A dél-afrikai Vale Bru sörgyár marketingesei összeültek és arra jutottak, hogy a cég új kézműves termékét egy ütős kampánnyal vezetik be:
női nemet adtak a sörnek, és olyan jelzőkkel illették, mint "nedves és izgatott."
A sörfajtákat is ennek megfelelő szellemben nevezték el, például "Könnyű szőkének", "Mocskos Barnának." Előbbinek a szlogenje csak annyi volt, hogy
"az összes barátod megkapta már".
A felháborodás nem maradt el, a szexista kampányért nem győz eleget bocsánatot kérni a gyár, ami azonnal visszavonta a hirdetéseit, és megígérte, hogy gendersemleges nevekkel látja el az új kézműves söreit. (BBC)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.