Két év alatt 5 milliárdot pumpált a Villamosművek a kormánybarát sajtóba

Tbg
POLITIKA
2018 június 28., 14:53

Elképesztő összegekkel tapétázta ki az állami energetikai óriás a kormánnyal jó, pontosabban alárendeltségi viszonyt ápoló sajtót, tudta meg az Átlátszó.

A lap ugyan a 2010 és 2017 közötti összes ilyen adatra kíváncsi volt, ám az MVM végül nem adott minden adatok. Az mindenesetre kiderült, hogy az elmúlt két évben a következő cégek vihettek haza MVM-es hirdetést kiplakátolni saját felületeiken:

  • Odex - 352 millió
  • Atmedia - 897 millió
  • Ripost - 287.8 millió
  • Magyar Idők - 131.5 millió
  • MMG (Lokál, 888.hu) - 341.6 millió
  • TV2 - 367.5 millió
  • Origo (New Wave Media) - 229.4 millió
  • SA Day Kft. - 538,3 millió
  • Insider Media (Pesti Srácok) - 85 millió
  • Mediaworks - 241,6 millió

Az MVM-es hirdetések ugye azért különösen viccesek a hirdetési piacon, mert egy olyan terméket árulnak, amiből csak egy van az országban, szóval kifejezetten megéri reklámozni.

Az Átlátszó részletesen ír arról is, hogy az évek során, hogyan alakulhattak a viszonyok az állami és a kiemelt cégek között, mivel a hirdetési pénzek eloszlása a fenti mezőnyben is erősen megoszlik. (Átlátszó)

Kiemelt videóink

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.