Elképesztő összegekkel tapétázta ki az állami energetikai óriás a kormánnyal jó, pontosabban alárendeltségi viszonyt ápoló sajtót, tudta meg az Átlátszó.
A lap ugyan a 2010 és 2017 közötti összes ilyen adatra kíváncsi volt, ám az MVM végül nem adott minden adatok. Az mindenesetre kiderült, hogy az elmúlt két évben a következő cégek vihettek haza MVM-es hirdetést kiplakátolni saját felületeiken:
- Odex - 352 millió
- Atmedia - 897 millió
- Ripost - 287.8 millió
- Magyar Idők - 131.5 millió
- MMG (Lokál, 888.hu) - 341.6 millió
- TV2 - 367.5 millió
- Origo (New Wave Media) - 229.4 millió
- SA Day Kft. - 538,3 millió
- Insider Media (Pesti Srácok) - 85 millió
- Mediaworks - 241,6 millió
Az MVM-es hirdetések ugye azért különösen viccesek a hirdetési piacon, mert egy olyan terméket árulnak, amiből csak egy van az országban, szóval kifejezetten megéri reklámozni.
Az Átlátszó részletesen ír arról is, hogy az évek során, hogyan alakulhattak a viszonyok az állami és a kiemelt cégek között, mivel a hirdetési pénzek eloszlása a fenti mezőnyben is erősen megoszlik. (Átlátszó)