Nem csak a költségekkel, a méretekkel is elszaladtak a spanyol haditengerészet csodatengeralattjárójának építői. az S-80 Plus, Isaac Peral-osztályú tengeralattjáróról a tesztek során kiderült, hogy problémák vannak a felhajtóerejével, ezért meg kellett növelni a hosszát.
Az S-80 Plus így végül tíz méterrel hosszabb, 81 méteres lett. Ami elég komoly probléma, tekintettel arra, hogy a cartagenai tengerészeti támaszponton, ami a bázisa lenne, csupán 78 méter hosszú a dokk. Magyarán, az új tengeralattjáró nem fér el a saját kikötőjében.
Iparági szakértők szerint ha sikerülne megoldani a problémát, az S-80 Plus kifejezetten versenyképes tengeralattjáró lenne:
Mindez persze semmit se ér, ha nem lehet vele kikötni. A kikötő átalakítása viszont tovább drágítja a már amúgy is drága projektet. A plusz költségek miatt az Isaac Peral-osztályú tengeralattjárók darabára már egymilliárd euróra emelkedett, miközben német és izraeli tengeralattjárókat már akár 4-600 millió euróért árulnak. (Via El País, Olive Press)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.