A washingtoni székhelyű Z-Burger elnézést kért, miután komoly felháborodás fogadta, hogy online hirdetésükhöz az Iszlám Állam által Szíriában 2014-lefejezett amerikai újságíró, James Foley fotóját használták fel.
Az étteremlánc vezetője, Peter Tabibian annyit közölt, hogy nem látta előzetesen az online hirdetést, és rögtön leszedték azt, mihelyst megtudta, hogy mi történt.
A hirdetés még július 21-én került ki a vállalat Twitterére, azzal a szöveggel, hogy 'Amikor akarsz enni egy burgert, erre valaki azt mondja, hogy menjünk a McDonald's-ba'. A felirat alatt pedig a narancssárga rabruhában térdelő Foley volt látható.
A hirdetést elemi erejű felháborodás követte. Mint azóta kiderült, a nem túl ízléses reklámot a közösségi médiára szabott reklámkampányokra szakosodott Valor Media készítette. A vállalat 23 éves vezetője, Michael Valor is elnézést kért a történtekért.
Végül mind Valor, mind Tabibian megígérte, hogy támogatni fogják a James Foley Alapítványt, ami külföldön fogságba került amerikai állampolgárok hazahozatalán dolgozik. (Independent)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.