Megvenni a ruhát, felvenni egyszer, kitenni az instára, aztán másnap visszavinni.
Ez nem valami egyszeri kamasztrükk, hanem már egyértelműen tömeges jelenség: egy brit felmérés szerint a vásárlók 9 százaléka ismerte el, hogy vett már ruhát egyetlen kép kedvéért, és rögtön utána vissza is vitte az árut.
A felmérést szerint a 35-44 közöttiek csinálják leginkább ezt, és a férfiak gyakrabban, mint a nők. (Az eredményt ugyanakkor torzítja, hogy az Instagram első számú célközönségét, a tizenéveseket nem kérdezték.)
A Quartzy posztja szerint az egész leginkább az egyéni brandépítésről (egyénibrand-építésről!) szól: mivel mindenkinek folyamatosan posztolnia kell önmagáról, senki nem eshet abba hibába, hogy több képen is ugyanabban a szerelésben (#outfit of the day) mutatkozik. És erre lassan cégek is épülnek: vannak már vállalatok, akik kifejezetten egy-kétszeri viseletre, meg egy instaposzta tervezik a ruháikat.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.